Οι δύο «κακοί δίσκοι» των Blur σύμφωνα με τον Damon Albarn.
Οι Blur, ένα από τα πιο αγαπημένα συγκροτήματα της Britpop σκηνής, φαίνεται πως έχουν και αυτοί μερικές μελανές σελίδες στην ιστορία τους.
Εξάλλου οι περισσότεροι καλλιτέχνες έχουν στην καριέρα τους μερικές στιγμές για τις οποίες θα μπορούσαν να μετανιώσουν. Ίσως ένα από τα πρώτα άλμπουμ τους δεν ήταν τόσο καλοδουλεμένο όσο οι μεταγενέστερες δουλειές τους, ή ένα πειραματικό εγχείρημα που δεν απέδωσε.
Άλλωστε, ακόμα και τα πιο επιτυχημένα και πολυβραβευμένα συγκροτήματα παραδέχονται ότι έχουν κάνει κάποια λάθη, ηχητικά ή άλλα, και οι Blur δεν αποτελούν εξαίρεση.
Το συγκρότημα από το Λονδίνο συνέβαλε στην άνθιση της Britpop τη δεκαετία του ’90 με ευχάριστες κιθαριστικές μελωδίες πάνω στις οποίες ο Damon Albarn (και μερικές φορές ο Phil Daniels) τραγουδούσε για τη βρετανική ζωή.
Μαζί με συγκροτήματα όπως οι Oasis και οι Suede, οι Blur έγιναν ένα από τα κορυφαία ονόματα της Britpop σκηνής, με άλμπουμ τους όπως το «Parklife» να γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της εποχής.
Ωστόσο, ο Damon Albarn δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με όλα όσα έκαναν οι Blur πριν και μετά την καθοριστική κυκλοφορία του «Parklife» το 1994.
Στην πραγματικότητα, δήλωσε κάποτε ότι είχε κάνει «εκατοντάδες λάθη», συμπεριλαμβανομένων δύο κακών δίσκων, ένας εκ των οποίων ήταν το πρώτο άλμπουμ των Blur, το Leisure, το οποίο χαρακτήρισε «φρικτό».
Το «Leisure» κυκλοφόρησε το 1991 και ήταν η πρώτη απόπειρα των Blur να σμιλέψουν τον ήχο της Britpop πριν καν καθιερωθεί πραγματικά το συγκεκριμένο μουσικό είδος.
Το άλμπουμ μας χάρισε αξιομνημόνευτα τραγούδια όπως το ζωηρό «There’s No Other Way» και το λίγο πιο απαλό «She’s So High», που αποτέλεσαν την πρώτη μας γνωριμία με τους Blur.
Παρά την αποστροφή του Damon Albarn, το «Leisure» ήταν ένα αρκετά συμπαθητικό ντεμπούτο που έθεσε σε κίνηση τον ήχο και το στιλ τόσο των Blur όσο και του Britpop γενικότερα.
Σίγουρα, επισκιάστηκε από τους πιο επιτυχημένους δίσκους «Parklife» και «Blur» τα επόμενα χρόνια, αλλά ήταν μία καλή πρώτη προσπάθεια που δεν δικαιολογεί ακριβώς τον χαρακτηρισμό του Albarn.
Ο άλλος δίσκος των Blur για τον οποίο ο Damon Albarn εξέφρασε την απογοήτευσή του ήταν το «The Great Escape» του 1995.
Μετά την κυκλοφορία του «Parklife» την προηγούμενη χρονιά, ο δίσκος είχε δύσκολο έργο να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Τραγούδια όπως τα «Girls & Boys» και «Parklife» έγιναν ύμνοι και παραμένουν ακόμα και σήμερα.
Το «The Great Escape» δεν λύγισε απαραίτητα κάτω από την πίεση – είχε εξαιρετική πορεία στις πωλήσεις και μας έδωσε μερικά αγαπημένα Τραγούδια όπως το «Charmless Man» και το «The Universal» – αλλά ο Damon Albarn το θεώρησε «ακατάστατο».
Συγκρίνοντας το άλμπουμ «Yours Truly, Angry Mob» των Kaiser Chiefs του 2007 με το «The Great Escape», ο τραγουδιστής των Blur φάνηκε να υπονοεί ότι η «ακαταστασία» προέκυψε από την πίεση να επαναλάβουν την επιτυχία του προηγούμενου δίσκου.
«Το νέο άλμπουμ των Kaiser Chiefs ακούγεται λίγο σαν το “The Great Escape” με την έννοια ότι ακούγεται λίγο άδειο. Μερικές φορές οι δίσκοι είναι έτσι αν προσπαθήσεις πολύ να επαναλάβεις την επιτυχία σου», σημείωσε.
Είναι κατανοητό γιατί ο Damon Albarn μπορεί να μην συμπαθεί και τους δύο συγκεκριμένους δίσκους των Blur – κάθε παρθενικό άλμπουμ έχει τον ήχο ενός συγκροτήματος που ακόμα ψάχνει τον εαυτό του, ενώ το «The Great Escape» εμποδίστηκε από την τεράστια επιτυχία όσων είχαν προηγηθεί.
Από τότε, ο Damond Albarn έχει επίσης εξερευνήσει νέους ηχητικούς κόσμους με τους Gorillaz.
Ωστόσο, τα λόγια του για το «Leisure» και το «The Great Escape» φαίνονται λίγο υπερβολικά σκληρά. Και οι δύο δίσκοι χάρισαν στους Blur μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους και έδειξαν την εξέλιξη του συγκροτήματος και ήχου του.
Παρόλο που φαίνεται ότι ο Albarn δεν θα ξανακούσει σύντομα κανένα από τα δύο άλμπουμ, υπάρχουν αμέτρητοι θαυμαστές των Blur που θα απολαύσουν αυτή τη ματιά στα πρώτα χρόνια του συγκροτήματος που προσφέρει το «Leisure», καθώς και τις γοητευτικές Britpop μελωδίες του «The Great Escape».