Το «Brat And It’s Completely Different But Also Still Brat» της Charli XCX είναι το remix album της χρονιάς.
Στο «Brat», το έκτο άλμπουμ της Charli XCX που αποτύπωσε το zeitgeist και έγινε πολιτιστικό φαινόμενο, η δημιουργός του στοχάστηκε για το χρόνιο υποτιμημένη θέση της.
Πάνω στο γλυκόπικρο, αποδομημένο UK garage του «Rewind», ανησυχούσε για την απουσία της από τα charts του Billboard, αναρωτώμενη «αν αξίζω την εμπορική επιτυχία».
Κατά τη διάρκεια του κοφτερού synthpop του «Sympathy Is A Knife», ενοχλούνταν κάτω από το οίκτο ενός μεγάλου αστέρα συνομηλίκου της. Στο electro dirge «I Might Say Something Stupid», περιέγραφε τον εαυτό της ως «διάσημη αλλά όχι αρκετά».
Η αγωνία και η έκσταση της sub-mainstream pop star αποδείχτηκαν ένα απίστευτα πλούσιο θέμα. Το «Brat» ανακάτεψε τον cult ήχο της Charli XCX – μία σκληρή και υπερβολικά τεχνητή έκφραση της dance-pop – και το συνδύασε με στίχους που ταλαντεύονταν μεταξύ ευφορικής έπαρσης και οδυνηρά ειλικρινούς ευαισθησίας.
Ήταν τόσο πλούσιο, στην πραγματικότητα, που το concept ακύρωσε τον εαυτό του.
Το «Brat» όταν κυκλοφόρησε τον Ιούνιο, έγινε μία γνήσια εμπορική επιτυχία και πολιτιστικό φαινόμενο – εν μέρει χάρη σε μία ευφυή, φιλική προς τα meme εκστρατεία μάρκετινγκ. Το άλμπουμ ανέβασε επίπεδο την 32χρονη τραγουδίστρια στο στερέωμα των διασημοτήτων και, το πιο σημαντικό, μετατόπισε την pop σε έναν πιο φουτουριστικό, πειραματικό χώρο.
Η Charli XCX κατάφερε με κάποιο τρόπο να αξιοποιήσει αυτό το κύμα δημοσιότητας και λατρείας με ένα remix άλμπουμ, που ονομάστηκε με την ίδια ειρωνικά πρόχειρη ευαισθησία που χαρακτήριζε τους στίχους του «Brat».
Το «Brat And It’s Completely Different But Also Still Brat» δεν είναι απλά μία ελαφρώς επεξεργασμένη έκδοση του αρχικού δίσκου.
Όπως υποδηλώνει ο τίτλος, πολλά τραγούδια έχουν υποστεί ριζική αναμόρφωση. Είναι ακόμα πιο συναρπαστικό από το «Brat 1.0» – όχι επειδή είναι μία αντικειμενική βελτίωση (αν και είναι συχνά πιο λεπτό και σοφιστικέ και, περιστασιακά, πιο ικανοποιητικά βίαιο) – αλλά επειδή προσφέρει αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι η Charli XCX και οι συνεργάτες της, προεξάρχοντος του παραγωγού AG Cook, βρίσκονται στην αυτοκρατορική φάση τους: έχουν ιδέες που ξεχειλίζουν από τα αυτιά τους, και όλες είναι καλές.
Οι δημιουργικές κορυφές αυτής της καριέρας διαδέχονται η μία την άλλη.
Μια νέα εκδοχή του «Club Classics» χρησιμοποιεί δύο άλλα τραγούδια – το «365» και το «B2B» – ενώ ο ήχος θυμίζει δυσλειτουργικό πρόγραμμα υπολογιστή σε μία αναδρομή στις πρώτες δουλειές της cult εταιρείας PC Music του Cook.
Οι Yung Lean και Robyn φέρνουν μία εκκεντρική έπαρση στο «360». Η Caroline Polachek μεταμορφώνει το «Everything Is Romantic» σε εξαιρετικά ατμοσφαιρική, φωτισμένη από φανούς electronica, μέσω ψιθυριστών στίχων για την μουντή καθημερινότητα του Λονδίνου.
Και η Lorde φέρνει μία συναρπαστικά ειλικρίνεια, βασισμένη στην εικόνα του σώματος, στο «Girl, So Confusing», ένα τραγούδι που αρχικά υπονοούσε ότι ήταν «φίλη – εχθρός» της Charli XCX.
Οι διάσημοι καλεσμένοι – οι Bon Iver που προσθέτουν μία glitchy soul στο I Think About It All the Time και ο Julian Casablancas των The Strokes που δίνει στο «Mean Girls» μία ρετρό indie αισθητική – πασχίζουν με τον χαρακτηριστικό ήχο της Charli με έναν τρόπο που μερικές φορές είναι δυσάρεστος αλλά πάντα ενδιαφέρων.
Ωστόσο, το πραγματικό ενδιαφέρον παραμένει η αλληλεπίδραση μεταξύ του εκκεντρικού και φανταχτερού electropop και της αστείας και μελαγχολικής ειλικρίνειας της Charli XCX.
Και δεν έχει σταματήσει: σε μία απροσδόκητα τολμηρή κίνηση, η Charli XCX τώρα μιλάει για την απότομη άνοδό της.
Το «B2B» με τη συμμετοχή της Tinashe αφαιρεί την έντονη μπασογραμμή του τραγουδιού για να αφήσει χώρο για έναν μονόλογο για τη νέα ζωή της Charli και το «Sympathy Is A Knife» παραπονιέται για τις αρνητικές πλευρές της άγριας επιτυχίας: φίλοι που λένε ότι άλλαξες, άνθρωποι που περιμένουν με ανυπομονησία την πτώση σου.
Ως μουσικός και ως άνθρωπος, η Charli XCX δεν ακτινοβολεί ακριβώς ζεστασιά, αλλά η αλαζονεία της μετριάζεται πάντα από μία άκρως οικεία αυτολύπηση – μία απόχρωση που η Ariana Grande στο «Sympathy Is A Knife» αδυνατεί να κατανοήσει: «Είναι μαχαίρι όταν είσαι τόσο όμορφη που νομίζουν ότι πρέπει να είναι ψεύτικο», τραγουδά.
Στο «Rewind», που τώρα έχει μετατραπεί σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στις ημέρες πριν από το «Brat», η Charli XCX αποκαλύπτει τις άσχημες, κούφιες παρορμήσεις που ενθαρρύνει η διασημότητα: «Θέλω να δω το πρόσωπό μου παντού στον Τύπο / Όταν δεν το βλέπω με πιάνει μία μικρή κατάθλιψη».
Από τη μία πλευρά, το «Brat And It’s Completely Different But Also Still Brat» είναι ένας γύρος θριάμβου: η Charli XCX είναι ένα αυτοαποκαλούμενο party girl και κρίνοντας από τη λίστα των καλεσμένων, από την Ariana Grande, την Billie Eilish, τη Lorde και τον Troye Sivan μέχρι τους The 1975, τους Bon Iver και τον Julian Casablancas, αυτή το υπερβολικά διασκεδαστικό και cool άλμπουμ είναι το πιο hot εισιτήριο της χρονιάς.
Από την άλλη, ωστόσο, είναι μία ματιά στη σκοτεινή καρδιά της φήμης. Το να πραγματοποιούνται όλα σου τα όνειρα δεν είναι τόσο ειδυλλιακό όσο φαίνεται – αλλά, για χάρη της προόδου της pop μουσικής, είναι καλό που η Charli XCX είχε την ευκαιρία να το διαπιστώσει η ίδια.
Βρείτε επίσης το άλμπουμ στο Spotify.
Το tracklist του «Brat and it’s completely different but also still brat»
1. «360» feat. Robyn & Yung Lean
2. «Club Classics» feat. BB Trickz
3. «Sympathy Is A Knife» feat. Ariana Grande
4. «I Might Say Something Stupid» feat. The 1975 & Jon Hopkins
5. «Talk Talk» feat. Troye Sivan
6. «Von Dutch» feat. Addison Rae
7. «Everything Is Romantic» feat. Caroline Polachek
8. «Rewind» feat. Bladee
9. «So I» feat. A.G. Cook
10. «Girl, So Confusing» feat. Lorde
11. «Apple» feat. The Japanese House
12. «B2b» feat. Tinashe
13. «Mean Girls» feat. Julian Casablancas
14. «I Think About It All The Time» feat. Bon Iver
15. «365» feat. Shygirl
16. «Guess» feat. Billie Eilish