Η Beyoncé θέλει να κρατήσει την προσοχή στραμμένη στη μουσική.
Η Beyoncé, μία από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες της εποχής μας, έχει καταφέρει να διαμορφώσει τη μουσική βιομηχανία με τρόπους που λίγοι άλλοι έχουν καταφέρει.
Σε μία νέα συνέντευξή της στο περιοδικό GQ, η Beyoncé εξήγησε την απόφασή της να μην κυκλοφορήσει κανένα μουσικό βίντεο για τα τραγούδια από τα δύο τελευταία άλμπουμ της, το «Renaissance» του 2022 και το «Cowboy Carter» του 2024.
Παρά την επιμονή των θαυμαστών της, η τραγουδίστρια δήλωσε ότι αυτή η κίνηση ήταν εξ ολοκλήρου σκόπιμη, επειδή ήθελε η προσοχή να παραμείνει στη φωνή της και στη μουσική καθαυτή.
«Νόμιζα ότι ήταν σημαντικό, σε μία εποχή όπου το μόνο που βλέπουμε είναι εικόνες, ο κόσμος να επικεντρωθεί στη φωνή», είπε η Beyoncé σε συνέντευξή της στο περιοδικό GQ.
«Η μουσική είναι τόσο πλούσια σε ιστορία και όργανα. Χρειάζονται μήνες για να την απορροφήσεις, να την ερευνήσεις και να την κατανοήσεις. Η μουσική χρειαζόταν χώρο για να αναπνεύσει από μόνη της», σημείωσε.
Η Beyoncé υπογράμμισε την ανάγκη για μία βαθύτερη σύνδεση με το ακροατήριο και ανέφερε ότι η μουσική της είναι αρκετά ισχυρή για να σταθεί μόνη της, χωρίς την ανάγκη οπτικών εφέ που θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή από το κύριο μήνυμα.
«Μερικές φορές, ένα visual μπορεί να αποσπάσει την προσοχή από την ποιότητα της φωνής και της μουσικής», είπε.
«Τα χρόνια σκληρής δουλειάς και οι λεπτομέρειες που μπαίνουν σε ένα άλμπουμ που παίρνει πάνω από τέσσερα χρόνια! Η μουσική είναι αρκετή», συνέχισε.
«Οι θαυμαστές απ’ όλον τον κόσμο έγιναν το visual. Όλοι αποκτήσαμε το visual στην περιοδεία. Στη συνέχεια, αποκτήσαμε περισσότερα visuals από την ταινία μου», ανέφερε.
Η Beyoncé ξεκίνησε την περιοδεία της «Renaissance World Tour» τον Μάιο του 2023 και έδωσε 53 συναυλίες μέχρι τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς.
Οι ερμηνείες της από τη συναυλία τελικά αποτυπώθηκαν στην ταινία «Renaissance: A Film by Beyoncé», η οποία κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους τον περασμένο Δεκέμβριο.
Αυτή η ταινία αποτέλεσε το μοναδικό οπτικό υλικό που συνόδευσε το άλμπουμ, επιτρέποντας στους θαυμαστές να ζήσουν την εμπειρία της μουσικής της Beyoncé με έναν μοναδικό τρόπο.
Το γεγονός ότι η Beyoncé δεν έχει ανακοινώσει ακόμα περιοδεία για την προώθηση του πρόσφατου country άλμπουμ της «Cowboy Carter», ενισχύει την αίσθηση ότι επιλέγει προσεκτικά τις στιγμές που θα προσφέρει οπτικά ερεθίσματα στο κοινό της, δίνοντας προτεραιότητα στη μουσική της.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης της στο περιοδικό GQ, η 43χρονη τραγουδίστρια τις μουσικές και κινηματογραφικές επιρροές που την εμπνέουν αυτή την περίοδο.
Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που ανέφερε ήταν οι εξής: «Raye, Victoria Monét, Sasha Keable, Chloe x Halle και Reneé Rapp. Μου αρέσουν η Doechii και η GloRilla, και μόλις άκουσα τον That Mexican OT, είναι από το Χιούστον… Είναι εκπληκτικός!»
«Μου αρέσει πολύ το “Please Please Please” της Sabrina Carpenter, και νομίζω ότι οι Thee Sacred Souls και η Chappell Roan είναι ταλαντούχοι και ενδιαφέροντες», συνέχισε.
«Είμαι κατενθουσιασμένη με το “backseat baby” μου… Είμαι Smiler», πρόσθεσε, αναφερόμενη στη Miley Cyrus και το τραγούδι «II Most Wanted» του άλμπουμ της «Cowboy Carter» στο οποίο συνεργάστηκαν.
Η Beyoncé αποκάλυψε επίσης ότι περνάει στην πραγματικότητα τον περισσότερο χρόνο της ακούγοντας κλασικούς καλλιτέχνες, δείχνοντας την αγάπη της για τη μουσική με βάθος και ιστορία – κάτι που αντικατοπτρίζεται και στη δική της δουλειά.
«Αλλά η αλήθεια είναι ότι περνάω τον περισσότερο χρόνο μου ακούγοντας τα κλασικά, όπως ο Stevie Wonder, ο Marvin Gaye και μουσική από καλλιτέχνες της Stax. Μόλις είδα αυτό το ντοκιμαντέρ. Είναι καταπληκτικό! Το συνιστώ ανεπιφύλακτα», είπε
«Η καλύτερη ταινία που είδα φέτος είναι το “Inside Out 2”. Νομίζω ότι είναι εκπληκτική, και αυτή την περίοδο παρακολουθώ το “House of the Dragon” και το “The Chi”», συνέχισε.
Σε μία εποχή όπου οι εικόνες κυριαρχούν, η Beyoncé επιλέγει να δώσει έμφαση στη φωνή και τη μουσική της, επιτρέποντας στο κοινό της να συνδεθεί με το έργο της σε βαθύτερο επίπεδο.
Η στρατηγική αυτή, αν και αντισυμβατική, αποδεικνύει την πίστη της στη δύναμη της μουσικής και την ικανότητά της να αγγίζει τις ψυχές των ανθρώπων χωρίς την ανάγκη για οπτικά ερεθίσματα.
Εξάλλου, η μουσική της έχει τη δύναμη να δημιουργεί εικόνες και συναισθήματα στο μυαλό των ακροατών.