Η εμφάνιση της Lady Gaga ήταν η «πιο απαιτητική καλλιτεχνικά».
Η λαμπερή εμφάνιση της Lady Gaga με το «Mon Truc en Plumes» της Zizi Jeanmaire έθεσε τον αντισυμβατικό τόνο της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι την Παρασκευή 26 Ιουλίου.
Ωστόσο, η εμφάνιση κόντεψε να ματαιωθεί λόγω της βροχής, όπως δήλωσε η Maud le Pladec, χορογράφος και υπεύθυνη χορού των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2024, η οποία συνεργάστηκε με τη Lady Gaga για πολλούς μήνες.
Η Le Pladec, η οποία συνεργάστηκε στενά με τον καλλιτεχνικό διευθυντή των τελετών των Ολυμπιακών Αγώνων, Thomas Jolly, για να οργανώσει την τετράωρη παράσταση και να δημιουργήσει τη χορογραφία, αποκάλυψε ότι η εμφάνιση της Lady Gaga έπρεπε να γυριστεί ώρες πριν την έναρξη των εορτασμών για λόγους ασφαλείας.
Παρόλα αυτά, η τραγουδίστρια τραγούδησε ζωντανά.
Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία, η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων πραγματοποιήθηκε εκτός σταδίου και διεξήχθη κατά μήκος του ποταμού Σηκουάνα, που διασχίζει το Παρίσι, αναδεικνύοντας τα εμβληματικά αξιοθέατα της πόλης.
Η εμφάνιση της Lady Gaga ήταν μία από τις 12 που σχεδιάστηκαν για την περίσταση, και ενώ διήρκεσε «μόνο τέσσερα λεπτά», η Maud Le Pladec λέει ότι ήταν η «πιο καλλιτεχνικά απαιτητικής».
«Δυστυχώς, ήταν η μόνη [εμφάνιση] που, για λόγους ασφαλείας, έπρεπε να μαγνητοσκοπήσουμε αργά το απόγευμα, όταν μάθαμε με σιγουριά ότι θα έβρεχε – είχαμε ενημερώσεις λεπτό προς λεπτό, δεν είχαμε παρακολουθήσει ποτέ τόσο στενά τις προβλέψεις του καιρού στη ζωή μας…», είπε στο Variety.
«Αξιολογήσαμε ότι θα ήταν πολύ επικίνδυνο για τους καλλιτέχνες, ακόμα και με λίγες σταγόνες βροχής. [Η Gaga] ήθελε να το κάνει οπωσδήποτε, οπότε προτιμήσαμε να το μαγνητοσκοπήσουμε παρά να το ακυρώσουμε», συνέχισε.
Υπήρχαν πολλοί λόγοι για τους οποίους η εμφάνιση της Lady Gaga δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με κακό καιρό.
«Το έδαφος θα ήταν ολισθηρό. Φορούσε τακούνια, πολύ κοντά στο νερό, υπήρχαν σκάλες… Έπρεπε να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί», εξήγησε η Maud Le Pladec.
Παρόλο που δεν μπόρεσε να εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της τελετής, η Lady Gaga ήταν στο χώρο κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Παρακολούθησε την εμφάνισή της στην οθόνη από το καμαρίνι της πριν επιστρέψει στο ξενοδοχείο της, σύμφωνα με τη Le Pladec.
Λίγο αργότερα, η Αμερικανίδα τραγουδίστρια έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι «δεν ήθελε τίποτα περισσότερο από το να δημιουργήσει μία παράσταση που θα ζέσταινε την καρδιά της Γαλλίας, θα γιόρταζε τη γαλλική τέχνη και μουσική και σε μία τόσο σημαντική περίσταση θα υπενθύμιζε σε όλους μία από τις πιο μαγικές πόλεις του κόσμου – το Παρίσι».
Ενώ ο Thomas Jolly είχε την ιδέα για ένα τραγούδι της Zizi Jeanmaire, η Lady Gaga σημείωσε ότι ήταν εξοικειωμένη με την τραγουδίστρια της δεκαετίας του 1920 που πρωταγωνίστησε στο μιούζικαλ «Anything Goes» του Cole Porter.
Η Maud Le Pladec, η οποία συνεργάστηκε με τον Nicolas Huchard στη χορογραφία, σημείωσε ότι η Lady Gaga ήταν αποφασισμένη να παρουσιάσει ένα θέαμα που θα έμοιαζε αυθεντικό και θα απέτιε φόρο τιμής στη γαλλική κουλτούρα. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να κάνει ένα νούμερο καμπαρέ που θα συνδύαζε το τραγούδι, τον χορό με μία δόση χιούμορ και λίγη λάμψη.
Δεδομένου ότι η Lady Gaga «ήθελε πραγματικά να δουλέψει με κοστούμια από τα αρχεία», η Maud Le Pladec αποκαλύπτει ότι οι διοργανωτές επικοινώνησαν με το Moulin Rouge για να συνεργαστούν με τις ομάδες τους.
Η Dior δημιούργησε το μαύρο μπούστο της τραγουδίστριας, και το πλέον κλειστό καμπαρέ Lido τους δάνεισε τα πομ – πομ.
Η χορογράφος λέει ότι η Lady Gaga, την οποία περιέγραψε ως εργατική και τελειομανή, δούλευε μέχρι τις τελευταίες στιγμές στα φωνητικά και τα πόδια της. Επίσης, έκανε πρόβες για εβδομάδες στο Λος Άντζελες με αρκετούς χορευτές που ήρθαν από το Παρίσι.
«Ήθελε να κάνει μία παράσταση à la Française. Βάζει τόση προσπάθεια και σκέψη σε όλα όσα κάνει και έχει μία πολύ ανεπτυγμένη δημιουργική διαδικασία», τόνισε.
Όπως και η αρχική παράσταση της Zizi Jeanmaire, η Maud Le Pladec περιέγραψε την εμφάνιση της Lady Gaga ως φεμινιστική στον πυρήνα της, ιδιαίτερα επειδή «τα φτερά ήταν σύμβολο ενδυνάμωσης των γυναικών μέσα από την ιστορία».
Η Maud Le Pladec δεν θα πάρει σύντομα άδεια. Έχει ήδη επιστρέψει στη δουλειά της ως υπεύθυνη χορογραφίες, προετοιμάζοντας άλλες τρεις τελετές που σχετίζονται με τους αγώνες, ξεκινώντας από την τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που θα πραγματοποιηθεί στο Stade de France.