Ο Olly Alexander έμεινε έκπληκτος από την πολιτική σκακιέρα της Eurovision

Η πολιτική πίσω από τη λάμψη της Eurovision – Ο Olly Alexander αποκαλύπτει την πραγματικότητα του διαγωνισμού

Η Eurovision, ένας διαγωνισμός τραγουδιού που φαινομενικά υμνεί την ενότητα και την καλλιτεχνική έκφραση, συχνά κρύβει μια πιο σύνθετη και αμφιλεγόμενη πραγματικότητα.

Ο Olly Alexander, ο οποίος εκπροσώπησε το Ηνωμένο Βασίλειο στον διαγωνισμό του 2024 στο Μάλμε της Σουηδίας με το τραγούδι «Dizzy», βίωσε από πρώτο χέρι την πολιτική διάσταση που διαπερνά τη φαινομενικά εορταστική αυτή διοργάνωση.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο podcast «Sidetracked» του BBC Sounds, ο 34χρονος τραγουδιστής και ηθοποιός αποκάλυψε το σοκ που ένιωσε μπροστά στο δράμα και τα σκάνδαλα που σημάδεψαν την εβδομάδα πριν τον διαγωνισμό.

Διαφήμιση

Ο Olly Alexander, μιλώντας στους παρουσιαστές Nick Grimshaw και Annie Mac, τόνισε την έντονη πολιτικοποίηση του διαγωνισμού, παρά τις προσπάθειες των διοργανωτών να τον παρουσιάσουν ως αμιγώς καλλιτεχνικό γεγονός.

«Υπήρχε τόσο πολύ δράμα και σκάνδαλο την εβδομάδα πριν από τον διαγωνισμό, ήταν πραγματικά τρελό», είπε.

Όταν ρωτήθηκε από τον παρουσιαστή αν η πολιτική διάσταση έκανε τον διαγωνισμό λιγότερο διασκεδαστικό, απάντησε: «Αυτό σίγουρα τράβηξε την προσοχή».

«Η Eurovision προσπαθεί να είναι απολιτίκ, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολιτική εδώ και πολύ καιρό, ίσως πάντα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Διαφήμιση

Ο Olly Alexander, ο οποίος έγινε γνωστός ως τραγουδιστής των Years&Years, αναρωτήθηκε μάλιστα αν η ίδια η προσπάθεια αποπολιτικοποίησης του διαγωνισμού αποτελεί, εν τέλει, μια πολιτική πράξη.

«Και ίσως η προσπάθεια να μην είναι πολιτική είναι από μόνη της μια πολιτική πράξη. Δεν ξέρω. Κανείς δεν θα μπορούσε να το περιμένει αυτό, αλλά σίγουρα δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο πολιτική ήταν η Eurovision και πόσο πολιτική ήταν ανέκαθεν», ανέφερε.

Η περίπτωση του Ισραήλ και οι αντιδράσεις

Η εμπειρία του Olly Alexander ανέδειξε την υποκρισία που συχνά καλύπτει τις πραγματικές δυναμικές που διαμορφώνουν τον διαγωνισμό.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της πολιτικής έντασης που επικράτησε στην Eurovision 2024 ήταν η συμμετοχή του Ισραήλ στον διαγωνισμό εν μέσω των ακαταπαύστων επιθέσεων της χώρας στη Γάζα.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (EBU) να επιτρέψει τη συμμετοχή του Ισραήλ προκάλεσε κύμα διαμαρτυριών και αντιδράσεων.

Διαφήμιση

Μεταξύ άλλων, η εκπρόσωπος της Ιρλανδίας, Bambie Thug, κλήθηκε να αφαιρέσει τα μηνύματα «ελευθερία για την Παλαιστίνη» και «εκεχειρία» που είχε γράψει στο σώμα της με μπογιά χρησιμοποιώντας μία μεσαιωνική ιρλανδική γραφή και δεν έκρυψε την κριτική της εναντίον του Ισραήλ και του διαγωνισμού.

Ακόμα και η ίδια η συμμετοχή του Ισραήλ, αναγκάστηκε να αλλάξει τους στίχους του τραγουδιού της, που τελικά μετονομάστηκε σε «Hurricane», ενώ η εκπρόσωπος της χώρας, Eden Golan, δέχθηκε έντονες αποδοκιμασίες κατά τη διάρκεια του τελικού της Eurovision.

Αποκλεισμοί και εντάσεις πίσω από τα φώτα

Εκτός από την περίπτωση του Ισραήλ, η Eurovision 2024 στιγματίστηκε και από άλλα περιστατικά.

Ο εκπρόσωπος της Ολλανδίας, Joost Klein, αποκλείστηκε από τη Eurovision μετά από καταγγελία ότι κινήθηκε απειλητικά προς ένα μέλος της παραγωγής του διαγωνισμού.

Το περιστατικό αυτό, σε συνδυασμό με τις πολιτικές αντιπαραθέσεις, δημιούργησε ένα κλίμα έντασης και αβεβαιότητας που επισκίασε την καλλιτεχνική διάσταση του διαγωνισμού.

Παρά τις δυσκολίες και τις αμφιλεγόμενες καταστάσεις, ο Olly Alexander χαρακτήρισε τη συμμετοχή του στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision ως μια μεταμορφωτική εμπειρία.

«Ήταν η πιο συναρπαστική και μεταμορφωτική εμπειρία της ζωής μου», είπε και παραδέχθηκε ότι ακόμα προσπαθεί να την «επεξεργαστεί».

«Παραμένει η πιο εκπληκτική εμπειρία που άλλαξε τη ζωή μου, πραγματικά ήταν. Όλα αυτά που έμαθα. Είναι απλά τρελό, θα το επεξεργάζομαι για αρκετό καιρό», σημείωσε.

Η μαρτυρία του Olly Alexander αποκαλύπτει την πολυπλοκότητα της Eurovision, ενός διαγωνισμού που, παρά τις προσπάθειες να παρουσιαστεί ως μια γιορτή της μουσικής και της ενότητας, αναπόφευκτα αντανακλά τις πολιτικές και κοινωνικές τάσεις της εποχής.

Ο Olly Alexander κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις και να απολαύσει τη συμμετοχή του, προσφέροντας στο κοινό ένα μοναδικό θέαμα με το «Dizzy». Ωστόσο, η πολιτική διάσταση του διαγωνισμού παρέμεινε ένα σημαντικό ζήτημα.

Olly Alexander - Dizzy (LIVE) | United Kingdom 🇬🇧 | Grand Final | Eurovision 2024

Διαφήμιση

Τελευταία Νέα

Ariana Grande και Dua Lipa εκτόξευσαν το Weverse – Το digital fandom και το μέλλον της μουσικής

Το Weverse αλλάζει τη σχέση καλλιτεχνών - κοινού. Καλλιτέχνες όπως...

Drag, μουσική, στιλ: Πώς η Chappell Roan δημιουργεί το δικό της μουσικό σύμπαν

Η Chappell Roan αποκαλύπτει πώς δημιουργεί την αυθεντική περσόνα...

Tina Turner: Κυκλοφορεί για πρώτη φορά το χαμένο τραγούδι «Hot For You, Baby»

Το τραγούδι είχε ηχογραφηθεί για το άλμπουμ «Private Dancer»...

Top Stories

Η Jennie των BLACKPINK ανακοινώνει το πρώτο σόλο άλμπουμ της «Ruby»

Η Jennie συνεργάζεται στο νέο άλμπουμ της με τον Childish Gambino και την Dua Lipa. Η Jennie των BLACKPINK ανακοινώνει...

Don't Miss

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης θα μας ταξιδέψει στον μαγικό κόσμο του Μάνου Χατζιδάκι. Μία μοναδική μουσική βραδιά, αφιερωμένη στο έργο του...

Read more