Η ιστορία πίσω από το όραμα του Paul McCartney για ένα μιούζικαλ επιστημονικής φαντασίας για εξωγήινους που αγαπούν τη μουσική.
Κανένα συγκρότημα δεν έχει ερευνηθεί πιο εκτενώς από τους Beatles, ούτε η καριέρα κάποιου μουσικού δεν έχει αναλυθεί περισσότερο από αυτή του Paul McCartney. Ωστόσο, μία επερχόμενη βιογραφία του θρυλικού καλλιτέχνη αποκαλύπτει μία νέα αποκάλυψη σχετικά με τα αποτυχημένα σχέδιά του για ένα μιούζικαλ με εξωγήινους.
Το «The McCartney Legacy: Volume 2: 1974 – 80», που κυκλοφορεί στις 10 Δεκεμβρίου, αποκαλύπτει ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο McCartney σχεδίαζε να δημιουργήσει ένα μιούζικαλ στο οποίο πέντε εξωγήινοι κατεβαίνουν στη Γη και μεταμορφώνονται σε κλώνους των μελών των Wings.
Η ιδέα για το μιούζικαλ, με τίτλο «Five and Five and One», ήταν αναπάντεχα λεπτομερής.
Όπως δήλωσαν οι συγγραφείς του «The McCartney Legacy», Allan Kozinn και Adrian Sinclair, στην εφημερίδα The Guardian, ο Paul McCartney είχε γράψει ένα παράξενο κείμενο 400 λέξεων και σχεδίαζε να συνεργαστεί με έναν από τους πιο σεβαστούς συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας στον κόσμο.
«Το κείμενο του Paul μοιάζει κάτι που έφτιαξαν ο Paul και η Linda (η τότε σύζυγός του και μέλος των Wings) ενώ κάπνιζαν κάτι ιδιαίτερα δυνατό», σχολίασε ο Sinclair.
Το μιούζικαλ προοριζόταν να αποτελέσει όχημα για τη μουσική του Paul McCartney, αλλά σκόνταψε όταν προσπάθησε να συνεργαστεί με τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Isaac Asimov, του οποίου τα βιβλία, συμπεριλαμβανομένης της σειράς «Foundation», ήταν πρωτοποριακά στην κατηγορία τους και εξακολουθούν να έχουν μεγάλη.
Η συνεργασία ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, όταν ο συγγραφέας μετέτρεψε το κείμενο των 400 λέξεων του McCartney σε μία εκδοχή 1.800 λέξεων, αλλά στον μουσικό δεν άρεσε αυτό που διάβασε.
Ο συγγραφέας, πιστός στη φήμη του, είχε μετατρέψει ένα μάλλον απλοϊκό έργο με εξωγήινους του McCartney σε ένα εξεζητημένο έπος επιστημονικής φαντασίας στο οποίο οι εξωγήινοι φτάνουν από έναν ετοιμοθάνατο πλανήτη και, επικοινωνώντας μόνο μέσω κυμάτων σκέψης, μαθαίνουν να ξεκλειδώνουν το ανθρώπινο συναίσθημα μέσω της μουσικής.
Ένα απόσπασμα από το κείμενο του McCartney αποκαλύπτει την ξεχωριστή ιδέα:
«Ένας “ιπτάμενο δίσκος” προσγειώνεται. Από αυτόν βγαίνουν πέντε πλάσματα. Μεταμορφώνονται μπροστά στα μάτια σας σε “εμάς” [Wings]. Είναι εδώ για να κατακτήσουν τη Γη κατακτώντας την Αμερική και προχωρούν σε αυτό ως ένα supergroup. Εν τω μεταξύ – πίσω στην αγγλική επαρχία – ζει η αυθεντική μπάντα, της οποίας τις προσωπικότητες χρησιμοποιούν οι εξωγήινοι…»
Ο Paul McCartney προσέγγισε προσωπικά τον Isaac Asimov το 1974 για να συνεργαστούν στο σενάριο της ταινίας και τον συνάντησε στη Νέα Υόρκη, καθώς ο συγγραφέας είχε αποστροφή στις πτήσεις.
«Μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του σε μακρινούς γαλαξίες, αλλά δεν θα έμπαινε σε αεροπλάνο», σχολίασε ο McCartney.
Ο Isaac Asimov εμπλούτισε την ιστορία, εξελίσσοντας τους εξωγήινους εισβολείς σε «όντα ενέργειας» από έναν ετοιμοθάνατο πλανήτη που επιδίωκαν να καταλάβουν τα μέλη των Wings αντί να τα κλωνοποιήσουν.
Ωστόσο, τα όντα αδυνατούσαν να κατανοήσουν ανθρώπινα συναισθήματα όπως η αγάπη, προσθέτοντας μία φιλοσοφική διάσταση στην αφήγηση.
«Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι να βλέπουμε ποια ήταν η αρχική ιδέα του McCartney και πώς ένας δεξιοτέχνης της επιστημονικής φαντασίας όπως ο Asimov θα προσπαθούσε να τη βελτιώσει. Και το γεγονός ότι ο McCartney την απέρριψε… Μιλάμε για τον Asimov, για όνομα του Θεού!», είπε ο Kozinn.
Παρά την ενδιαφέρουσα ιδέα, η συνεργασία πάγωσε στις αρχές του 1975, με τον Asimov να αφήνει καυστικά σχόλια στην πρώτη σελίδα του κειμένου των 1.800 λέξεων.
«Δεν προέκυψε τίποτα από αυτό γιατί ο McCartney δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τα καλά πράγματα», έγραψε
Το νέο βιβλίο «The McCartney Legacy: Volume 2: 1974 – 80» αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης σειράς που καταγράφει την καριέρα του McCartney και ακολουθεί τον πρώτο τόμο, ο οποίος κάλυπτε την περίοδο 1969-1973 και κυκλοφόρησε το 2022.
Για να αποτυπώσουν πλήρως το εύρος αυτής της εποχής, οι συγγραφείς Allan Kozinn και Adrian Sinclair πήραν συνεντεύξεις από πρώην μέλη των Wings, παραγωγούς και ηχολήπτες, προσφέροντας στους αναγνώστες μία εις βάθος εξερεύνηση των χρόνων του McCartney μετά τους Beatles.