Η Sony Music μηνύει το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας για τα βίντεό του στο TikTok

Η Sony Music δηλώνει ότι «ένα από τα πιο κερδοφόρα προγράμματα κολεγιακού αθλητισμού παγκοσμίως» αρνείται εδώ και χρόνια να πληρώσει για τη μουσική που χρησιμοποιεί στα social media.

Η Sony Music μηνύει το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας (USC) για περισσότερα από 25 εκατομμύρια δολάρια, κατηγορώντας το ακαδημαϊκό ίδρυμα ότι χρησιμοποίησε παράνομα τραγούδια των Michael Jackson, Beyoncé και AC/DC σε βίντεο που προωθούν τις ομάδες του σε TikTok και Instagram.

Σε αγωγή που κατατέθηκε την Τρίτη 11 Μαρτίου σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, η Sony Music ισχυρίζεται ότι το πανεπιστήμιο ανέβασε περισσότερα από 250 βίντεο με πάνω από 170 μη αδειοδοτημένα τραγούδια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων τραγουδιών από καλλιτέχνες όπως οι Britney Spears, Harry Styles, SZA, Mariah Carey, OutKast, Pink Floyd και Travis Scott.

«Το USC διαθέτει ένα από τα πιο κερδοφόρα προγράμματα κολεγιακού αθλητισμού παγκοσμίως, με ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια δολάρια από τη συμμετοχή του σε έναν κλάδο κολεγιακού αθλητισμού δισεκατομμυρίων», αναφέρουν οι δικηγόροι της δισκογραφικής εταιρείας.

Διαφήμιση

«Παρά το γεγονός ότι είχε ενημερωθεί για την παραβατική συμπεριφορά του, το USC έχει επανειλημμένα αποτύχει να εξασφαλίσει άδειες για τη χρήση ηχογραφήσεων της Sony Music», σημειώνουν.

Η αγωγή ζητά αποζημίωση ύψους 150.000 δολαρίων για κάθε τραγούδι που χρησιμοποιήθηκε και διεκδικεί πάνω από 25 εκατομμύρια δολάρια σε πιθανές αποζημιώσεις — ή και περισσότερα, εάν η Sony Music αποδείξει ότι υπέστη ακόμη μεγαλύτερες ζημίες.

Εκπρόσωπος του πανεπιστημίου ανέφερε σε δήλωσή του προς το Billboard: «Το USC σέβεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων και θα απαντήσει στις κατηγορίες αυτές στο δικαστήριο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ιστορική συμφωνία: HYBE και Universal Music Group ενώνουν τις δυνάμεις τους για 10 χρόνια

Σύμφωνα με την αγωγή, το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας ενημερώθηκε για το πρόβλημα τον Ιούνιο του 2021 και έκτοτε έχει προειδοποιηθεί επανειλημμένα, συμπεριλαμβανομένου του 2023, όταν η Sony Music ισχυρίζεται ότι «ενημέρωσε ξανά το USC για πολυάριθμες επιπλέον μη εξουσιοδοτημένες χρήσεις (περιεχομένου)».

Διαφήμιση

Η δισκογραφική εταιρεία υποστηρίζει ότι οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία τον Αύγουστο για διαπραγματεύσεις συμβιβασμού, αλλά δεν επιτεύχθηκε ποτέ λύση — και τα παράνομα βίντεο συνέχισαν να δημοσιεύονται.

«Αντί να σταματήσει αυτή την παραβατική συμπεριφορά, το USC επέλεξε να παραβιάζει τον νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων, δημοσιεύοντας επανειλημμένα νέα βίντεο στις σελίδες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν ηχογραφήσεις της Sony Music εν γνώσει του και εκ προθέσεως, χωρίς άδεια», αναφέρει ο μουσικός κολοσσός.

«Το USC άφησε μάλιστα πολλές χρήσεις διαθέσιμες στο διαδίκτυο, ακόμη και μετά την ειδοποίηση από τη Sony Music ότι παραβιάζουν τα δικαιώματά της», πρόσθεσε.

Πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Instagram προσφέρουν τεράστιες βιβλιοθήκες αδειοδοτημένης μουσικής για να προσθέτουν οι χρήστες στα βίντεό τους.

Ωστόσο, υπάρχει ένας σημαντικός περιορισμός: τα τραγούδια δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται σε βίντεο εμπορικού ή προωθητικού χαρακτήρα που δημοσιεύονται από μάρκες. Τέτοιου είδους περιεχόμενο απαιτεί ξεχωριστή άδεια χρήσης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις συμβατικές διαφημίσεις στην τηλεόραση.

Διαφήμιση

Αυτή η κρίσιμη διάκριση έχει οδηγήσει σε πολυάριθμες αγωγές τα τελευταία χρόνια.

Από το 2021, και οι τρεις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες μήνυσαν την εταιρεία ποτών Bang Energy για τα βίντεό της στο TikTok, με τις Universal Music Group (UMG) και Sony Music να κερδίζουν τελικά σημαντικές αποζημιώσεις.

Τον Μάιο, η Sony Music κατέθεσε αγωγή κατά της Marriott, κατηγορώντας την αλυσίδα ξενοδοχείων ότι χρησιμοποίησε σχεδόν 1.000 τραγούδια της σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ράπερ του TikTok καλείται να πληρώσει στη Sony Music πάνω από 800.000 δολάρια ως αποζημίωση για ένα τραγούδι

Τον Ιούλιο, η Kobalt και άλλοι εκδότες μήνυσαν περισσότερες από δώδεκα ομάδες του NBA για το ίδιο ζήτημα. Η αλυσίδα εστιατορίων Chili’s έχει μηνυθεί δύο φορές, μία από τους Beastie Boys και αργότερα από τη Universal Music Group για τραγούδια των Ariana Grande, Justin Bieber και δεκάδων άλλων καλλιτεχνών.

Στην αγωή κατά του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, οι δικηγόροι της Sony Music αναφέρουν ότι οι ίδιες οι κατευθυντήριες γραμμές του πανεπιστημίου για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προειδοποιούσαν ρητά κατά της χρήσης μουσικής που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα σε βίντεο.

«Εάν θέλετε να συμπεριλάβετε “δημοφιλή μουσική” στο βίντεό σας, όπως μουσική που ακούτε στο ραδιόφωνο, πρέπει να εξασφαλίσετε άδεια από την εκδοτική εταιρεία ή τη δισκογραφική εταιρεία», αναφέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στον οδηγό του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας.

«Παρά την ξεκάθαρη αυτή καθοδήγηση, το ίδιο το USC έχει διανείμει εκατοντάδες βίντεο (αν όχι περισσότερα) που περιέχουν παραβατικές χρήσεις ηχογραφήσεων της Sony Music», γράφουν οι δικηγόροι της δισκογραφικής εταιρείας στην αγωγή.

«Αυτές οι χρήσεις έγιναν χωρίς άδεια, χωρίς αποζημίωση προς τη Sony Music και τους καλλιτέχνες της, και κατά παράβαση των ίδιων των γραπτών κατευθυντήριων γραμμών του USC», υπογραμμίζουν.

Η Sony Music ισχυρίζεται ότι τα επίμαχα βίντεο περιλάμβαναν επίσης μουσική από καλλιτέχνες όπως οι 21 Savage, Earth, Wind & Fire, Elvis Presley, Future, Lil Nas X, Nas, One Direction, Rage Against The Machine, Shakira και The White Stripes.

Τα βίντεο φέρεται να δημοσιεύτηκαν επίσης στους λογαριασμούς του USC στο Facebook και το YouTube.

Διαφήμιση

Τελευταία Νέα

Οι RIIZE θα κυκλοφορήσουν το πρώτο άλμπουμ τους τον Μάιο

Η ανακοίνωση της SM Entertainment για το νέο άλμπουμ...

«Έλα, Έλα»: Μαρίνα Σάττι και Saske σε μία μοναδική συνεργασία

Η Μαρίνα Σάττι και ο Saske ενώνουν τις δυνάμεις...

Dua Lipa και Troye Sivan ένωσαν τις δυνάμεις τους στη σκηνή – Τραγούδησαν το «Rush»

Η Dua Lipa υποδέχθηκε τον Troye Sivan στην τελευταία...

Top Stories

Ο J-Hope ξετυλίγει την ομορφιά της μοναδικότητας με το «Mona Lisa»

Ο J-Hope μας υπενθυμίζει ότι η αληθινή ομορφιά βρίσκεται στη μοναδικότητα που όλοι κρύβουμε μέσα μας. Ο J-Hope, το λαμπερό...

Don't Miss

Lizzo: «Το body positivity είναι κωδική λέξη για το πάχος»

Η Lizzo καταγγέλλει την εμπορευματοποίηση του body positivity. Η Lizzo είναι εδώ και χρόνια μία από τις πιο δυνατές φωνές...

Read more