Τα κέρδη του Spotify ξεπέρασαν τις προσδοκίες.
Το Spotify κατέγραψε ρεκόρ κερδών στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, ξεπερνώντας τις προσδοκίες, κατόπιν της εφαρμογής μέτρων περικοπής δαπανών που περιλάμβαναν και μαζικές απολύσεις.
Η υπηρεσία streaming απέκτησε 7 εκατομμύρια συνδρομητές επί πληρωμή το δεύτερο τρίμηνο χρονιάς, ξεπερνώντας ελαφρώς τις προβλέψεις, ενώ ο συνολικός αριθμός μηνιαίων χρηστών υπήρξε χαμηλότερος από τον στόχο.
Το Spotify ανακοίνωσε έσοδα 3,81 δισεκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο, αυξημένα κατά 20%, και καθαρά κέρδη 274 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι καθαρής ζημίας 302 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 16% στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, κυρίως λόγω «μείωσης του προσωπικού και των σχετικών δαπανών και μειωμένων δαπανών marketing».
Το μικτό περιθώριο κέρδους για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 29,2% (υψηλότερο από τις προβλέψεις), σε σύγκριση με 24,1% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Το ρεκόρ κερδών έρχονται μετά από σημαντικές απολύσεις στο Spotify.
Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2024, το εργατικό δυναμικό του Spotify ανερχόταν σε 7.372 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης παγκοσμίως – από τους 9.123 στο τέλος του 2023.
Η αξία των μετοχών του Spotify αυξήθηκαν περισσότερο από 12% μετά την ανακοίνωση των κερδών του δεύτερου τριμήνου της χρονιάς.
Τα έσοδα του Spotify από τις διαφημίσεις στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 13%, αντικατοπτρίζοντας διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης σε όλες τις περιοχές.
Η αύξηση των εσόδων από τις έσοδα οφείλεται στην αύξηση των εμφανίσεων που πωλήθηκαν και στην αύξηση των τιμών.
Η αύξηση των εσόδων από διαφημίσεις podcasts οφείλεται στην αύξηση των εμφανίσεων που πωλήθηκαν σε πρωτότυπα και αδειοδοτημένα podcasts και στο Spotify Audience Network, εν μέρει εξισορροπημένη από τις πιο χαμηλές τιμές, όπως δήλωσε η εταιρεία.
Μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2024, το Spotify είχε 626 εκατομμύρια συνολικά μηνιαίους ενεργούς χρήστες, μία διαδοχική αύξηση 11 εκατομμυρίων (χαμηλότερη από την πρόβλεψη των 16 εκατομμυρίων).
Επίσης, η υπηρεσία streaming απέκτησε 7 εκατομμύρια επιπλέον Premium συνδρομητές, έναντι των 6 εκατομμυρίων που αναμενόταν, φτάνοντας τους 246 εκατομμύρια Premium συνδρομητές.
«Η επιχείρηση μας συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις στο δεύτερο τρίμηνο, χάρη στην αύξηση των συνδρομητών, στη βελτιωμένη αποδοτικότητα και στα ρεκόρ κερδοφορίας», δήλωσε το Spotify σε επιστολή προς τους μετόχους του.
«Παρόλο που παρατηρήσαμε ακόμη ένα τρίμηνο με μεταβλητότητα στους MAU, η απόκτηση συνδρομητών παρέμεινε ισχυρή, ιδιαίτερα στις ανεπτυγμένες αγορές όπου προχωρήσαμε πρόσφατα σε προσαρμογή των τιμών», συνέχισε.
Στις αρχές Ιουνίου, το Spotify αύξησε τις τιμές για τα περισσότερα από τα υπάρχοντα προγράμματά του στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το ατομικό πρόγραμμα αυξήθηκε κατά 1 δολάριο, από τα 10,99 δολάρια στα 11,99 δολάρια το μήνα, ενώ το οικογενειακό πακέτο, το οποίο παρέχει πρόσβαση σε έως και έξι μέλη ανά νοικοκυριό, αυξήθηκε κατά 3 δολάρια, από 16,99 δολάρια σε 19,99 δολάρια το μήνα.
Για το τρίτο τρίμηνο του 2024, το Spotify αναμένει:
• Συνολικά 639 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες (αύξηση 13 εκατομμυρίων)
• Συνολικά 251 εκατομμύρια συνδρομητές Premium (αύξηση 5 εκατομμυρίων)
• Συνολικά έσοδα 4,0 δισεκατομμυρίων ευρών (αύξηση 19% σε σύγκριση με πέρυσι)
• Λειτουργικά κέρδη 405 εκατομμυρίων ευρών και περιθώριο κέρδους 30,2%