Η Universal Music Group υποστηρίζει ότι η Believe και το TuneCore έχουν επιδοθεί σε «ανεξέλεγκτη πειρατεία» των πιο διάσημων καλλιτεχνών της.
Η Universal Music Group (UMG), η ABKCO και η Concord Music Group κατέθεσαν αγωγή κατά της Believe και της εταιρείας διανομής της TuneCore, κατηγορώντας τις δύο πλευρές για «μαζικές και συνεχιζόμενες παραβιάσεις» πνευματικών δικαιωμάτων ηχογραφήσεων, συμπεριλαμβανομένων τραγουδιών των Justin Bieber, Ariana Grande, Rihanna, ABBA, Kendrick Lamar, Lady Gaga, DJ Snake, Aqua και άλλων.
Οι εταιρείες διεκδικούν αποζημίωση τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Στην αγωγή που κατατέθηκε στις 4 Νοεμβρίου σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν από τους Andrew Bart και Gianni Servodidio της Jenner & Block, η UMG, η ABKCO και η Concord Music Group κατηγορούν την Believe ότι «έχει κατακλυστεί από απατεώνες “καλλιτέχνες” και πειρατικές δισκογραφικές εταιρείες» και διανέμει αντίγραφα αυτών των παράνομων ηχογραφήσεων σε διάφορες πλατφόρμες streaming και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι δικηγόροι των εναγόντων ισχυρίζονται ότι «η Believe καταβάλλει ελάχιστες προσπάθειες για να κρύψει τις παράνομες δραστηριότητές της» και ότι οι φερόμενες ως παράνομες ηχογραφήσεις είναι «συχνά μικρές παραλλαγές στα ονόματα διάσημων καλλιτεχνών και στους τίτλους των πιο επιτυχημένων έργων τους».
Η αγωγή αναφέρει ότι οι φερόμενοι ως απατεώνες προσπαθούν να αποφύγουν τον εντοπισμό των φερόμενων παράνομες ηχογραφήσεων – μερικές από τις οποίες, όπως ισχυρίζονται, είναι «sped-up» ή «remixed» εκδόσεις δημοφιλών τραγουδιών – χρησιμοποιώντας εσκεμμένα ορθογραφικά λάθη σε ονόματα δημοφιλών καλλιτεχνών, όπως «Kendrik Laamar», «Arriana Gramde», «Jutin Biber» και «Llady Gaga».
«Η Believe γνωρίζει πλήρως ότι το επιχειρηματικό της μοντέλο τροφοδοτείται από την αχαλίνωτη πειρατεία στην επιδίωξη της ταχείας ανάπτυξης», ισχυρίζεται η αγωγή, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει «κλείσει τα μάτια» στο παράνομο περιεχόμενο που φτάνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις πλατφόρμες streaming μέσω της πλατφόρμας της.
Επιπλέον, οι δικηγόροι της Universal Music Group και των άλλων υποστηρίζουν λένε ότι «η Believe έχει εκμεταλλευτεί το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου» στο YouTube «για να εκτρέψει» και «να καθυστερήσει… την πληρωμή δικαιωμάτων» που ανήκουν στις δισκογραφικές εταιρείες.
Είναι «ενδεικτικό», προσθέτουν, το γεγονός ότι αφού το YouTube επιλύσει αυτές τις συγκρούσεις σχετικά με τη νόμιμη ιδιοκτησία αυτών των ηχογραφήσεων, «η Believe συνεχίζει να διανέμει το ίδιο ακριβώς κομμάτι σε άλλους παρόχους ψηφιακών μουσικών υπηρεσιών και να ζητά δικαιώματα για τη χρήση αυτού του κομματιού από αυτούς τους παρόχους».
«Η Believe και η TuneCore δεν σχολιάζουν εκκρεμείς δικαστικές διαμάχες», δήλωσε εκπρόσωπος της Believe στο Billboard.
«Ως εταιρείες που συνεργάζονται με καλλιτέχνες και δισκογραφικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη τον σεβασμό των πνευματικών δικαιωμάτων. Αμφισβητούμε έντονα αυτούς τους ισχυρισμούς και τις δηλώσεις που έκανε η Universal Music Group και θα τους αντιμετωπίσουμε», συνέχισε.
«Έχουμε αναπτύξει ισχυρά εργαλεία και διαδικασίες για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης σε ολόκληρο τον κλάδο, συνεργαζόμενοι με εταίρους και συναδέλφους μας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», τόνισε.
«Βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή του ψηφιακού μουσικού οικοσυστήματος για σχεδόν 20 χρόνια, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη ανεξάρτητων καλλιτεχνών και δισκογραφικών εταιρειών, και έχουμε λάβει την κατάταξη Tier 1 και έχουμε συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα Preferred Partner σε όλα τα μουσικά καταστήματα», πρόσθεσε.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που επιτήδειο κατηγορούνται ότι χρησιμοποιούν το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου του YouTube για να διεκδικήσουν δικαιώματα που δεν τους ανήκουν.
Το 2022, δύο άνδρες από το Φοίνιξ της Αριζόνα ομολόγησαν την ενοχή τους για την απόσπαση δικαιωμάτων από το YouTube αξίας 23 εκατομμυρίων δολαρίων από ανυποψίαστους Λατίνους μουσικούς όπως οι Julio Iglesias, Anuel AA και Daddy Yankee, παρά το γεγονός ότι δεν είχαν καμία πραγματική σχέση με αυτούς τους καλλιτέχνες.
Για να διευκολύνουν τη διεκδίκηση αυτών των δικαιωμάτων, οι δύο άνδρες, που λειτουργούσαν με την επωνυμία MediaMuv, χρησιμοποίησαν την AdRev, μία εταιρεία διαχείρισης δικαιωμάτων που ανήκει στην Downtown.
«Η Believe είναι μία εταιρεία που βασίζεται στην παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων σε βιομηχανική κλίμακα», δήλωσε εκπρόσωπος της Universal Music Group.
«Οι παράνομες πρακτικές τους δεν περιορίζονται στην εξαπάτηση καλλιτεχνών σε μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, αλλά και καλλιτεχνών σε ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες – συμπεριλαμβανομένων καλλιτεχνών σε ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες εντός των εμπορικών οργανισμών στους οποίους η ίδια η Believe είναι μέλος», συνέχισε.
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Believe έχει αντιταχθεί στις αρχές μεταρρύθμισης του streaming τις οποίες υποστηρίζουν τόσες πολλές μεγάλες και ανεξάρτητες δισκογραφικές. Γιατί; Επειδή τέτοιες μεταρρυθμίσεις θα υπονόμευαν και θα αποκάλυπταν το σύστημά τους οικοδόμησης κλίμακας και παρουσίας στην αγορά διανέμοντας μουσική για την οποία δεν έχουν δικαιώματα και εισπράττοντας παράνομα δικαιώματα για να πλουτίσουν τους εαυτούς τους και τους συνεργούς τους», υποστήριξε.
Η αγωγή κατηγορεί συγκεκριμένα την Believe για άμεση παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, συμβολή σε παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, έμμεση παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, άμεση παραβίαση ηχογραφήσεων πριν το 1972, συμβολή σε παραβίαση ηχογραφήσεων πριν το 1972 και έμμεση παραβίαση ηχογραφήσεων πριν το 1972.
Η απάτη και η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων αποτελούν φλέγοντα ζητήματα στη μουσική βιομηχανία, καθώς ο κλάδος γίνεται ολοένα και πιο εκδημοκρατισμένος, προσφέροντας σε οποιονδήποτε την ευκαιρία να κυκλοφορήσει μουσική μέσα σε λίγες ώρες – μερικές φορές λεπτά – με το πάτημα ενός κουμπιού.
Σε απάντηση, η TuneCore, μαζί με τη CD Baby, την Distrokid και άλλους ανταγωνιστές, δημιούργησαν το «Music Fights Fraud», έναν συνασπισμό που σχεδιάστηκε για να εμποδίσει τους απατεώνες να μεταπηδούν από υπηρεσία σε υπηρεσία για να κυκλοφορήσουν τραγούδια για τα οποία δεν κατέχουν τα δικαιώματα.
Αρκετές πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της Credits Due, έχουν έκτοτε ξεκινήσει για να προσπαθήσουν να διορθώσουν προβλήματα μεταδεδομένων στη μουσική βιομηχανία που μπορούν να αφήσουν τους καλλιτέχνες ευάλωτους σε κλοπή δικαιωμάτων και στην απάτη, ιδιαίτερα σε πλατφόρμες όπως το YouTube.
Παρόλα αυτά, παρά τις προσπάθειες αυτές, η TuneCore και άλλες εταιρείες διανομής DIY έχουν κατηγορηθεί ότι επιτρέπουν σε απατεώνες να χρησιμοποιούν τους ιστότοπούς τους για να ανεβάσουν παράνομο ή δόλιο περιεχόμενο.
Τον Αύγουστο του 2020, ο εκδοτικός βραχίονας της Round Hill Music μήνυσε την TuneCore για «εσκεμμένη και μη εξουσιοδοτημένη χρήση» συνολικά 219 ηχογραφήσεών τους.
Και το 2022, το Billboard ανέφερε ότι ορισμένα μουσικά στελέχη πιστεύουν ότι η Create Music Group χειραγωγεί το σύστημα στο YouTube για να διεκδικήσει δικαιώματα, με μία πηγή από μία δισκογραφική εταιρεία να ισχυρίζεται ότι η εταιρεία το έκανε αυτό «κατάφωρα».