Βρετανία: Σε επίπεδα ρεκόρ τα έσοδα από την ηχογραφημένη μουσική το 2024

Το streaming αντιπροσωπεύει το 68,1% των συνολικών εσόδων της αγοράς ηχογραφημένης μουσικής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η αγορά streaming του Ηνωμένου Βασιλείου έφτασε σε πρωτοφανή επίπεδα το 2024, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου λιρών σε έσοδα, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία που δημοσίευσε την Τετάρτη 12 Μαρτίου ο εμπορικός οργανισμός δισκογραφικών εταιρειών BPI.

Τα έσοδα από συνδρομές, διαφημίσεις και υπηρεσίες video – streaming ανήλθαν συνολικά σε 1,02 δισεκατομμύρια λίρες, αντιπροσωπεύοντας το 68,1% των συνολικών εσόδων της αγοράς ηχογραφημένης μουσικής της χώρας, σημειώνοντας αύξηση 5,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε συνοδευτική ανακοίνωση, η BPI ανέφερε ότι η αύξηση αυτή οφείλεται εν μέρει στην απόφαση πολλών πλατφορμών streaming να αυξήσουν τις τιμές των συνδρομών τους.

Διαφήμιση

Μαζί με τις πωλήσεις φυσικών προϊόντων μουσικής και τις ψηφιακές λήψεις, καθώς και τα έσοδα από την αδειοδότηση για την εμπορική χρήση μουσικής και δημόσιες εκτελέσεις, η αγορά ηχογραφημένης μουσικής του Ηνωμένου Βασιλείου κατέγραψε συνολική αύξηση εσόδων κατά 4,8%, φτάνοντας τα 1,49 δισεκατομμύρια λίρες, συμπληρώνοντας μία δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έκθεση, από το 2014, τα ετήσια έσοδα από το streaming έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 800%, αποτελώνοντας την κυρίαρχη μορφή διάθεσης ηχογραφημένης μουσικής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το ποσό των εσόδων του 2024 αποτελεί το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ σε ένα έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ωστόσο, μετά την προσαρμογή για τον πληθωρισμό, τα ετήσια έσοδα παραμένουν εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες χαμηλότερα σε πραγματικούς όρους σε σύγκριση με το επίπεδο που θα έπρεπε να έχει φτάσει η μουσική βιομηχανία από το 2006, την πρώτη χρονιά που τα έσοδα από δημόσιες εκτελέσεις και την εμπορική χρήση μουσικής συμπεριλήφθηκαν στο ετήσιο σύνολο, όπως αναφέρει η BPI.

Διαφήμιση

Αναλύοντας τα έσοδα από το streaming, τα streams από υπηρεσία που υποστηρίζονται από διαφημίσεις κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στην αγορά το περασμένο έτος, με άνοδο 8,9% στα 77,9 εκατομμύρια λίρες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Το LimeWire επανεμφανίζεται για να ταρακουνήσει ξανά τη μουσική βιομηχανία - Με τεχνητή νοημοσύνη

Ωστόσο, οι συνδρομές επί πληρωμή σε υπηρεσίες όπως οι Amazon, Apple, Spotify και YouTube συνεχίζουν να αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των συνολικών εσόδων από το streaming, αποφέροντας 875,5 εκατομμύρια λίρες το 2024.

Βινύλια και CD παραμένουν δημοφιλή παρά την κυριαρχία του streaming

Παρόλο που η αγορά φυσικών προϊόντων μουσικής στο Ηνωμένο Βασίλειο παρήγαγε περισσότερα έσοδα από οποιαδήποτε χρονιά από το 2017, η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε το περασμένο έτος, παρά τις υψηλές πωλήσεις βινυλίων και CD από νέα άλμπουμ καλλιτεχνών όπως οι Coldplay («Moon Music»), Sabrina Carpenter («Short n’ Sweet») και Taylor Swift («The Tortured Poets Department»).

Τα συνολικά έσοδα από βινύλια, CD και άλλες φυσικές μορφές μουσικής αυξήθηκαν κατά 1,3% το 2024, φτάνοντας τα 246,5 εκατομμύρια λίρες, μετά από μία άνοδο 12,8% το προηγούμενο έτος.

Ειδικότερα, τα έσοδα από τις πωλήσεις δίσκων βινυλίων αυξήθηκαν κατά 2,9% στα 145,7 εκατομμύρια λίρες, ενώ τα έσοδα από πωλήσεις CD μειώθηκαν κατά 0,5% το 2024, φτάνοντας τα 96,7 εκατομμύρια λίρες.

Παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης στις φυσικές μορφές, η BPI απέδωσε τη συνεχιζόμενη δύναμη των βινυλίων εν μέρει στον ενθουσιασμό των νέων γενεών μουσικόφιλων.

Διαφήμιση

Το 2024, οκτώ από τα δέκα κορυφαία βινύλια της χρονιάς ήταν πρόσφατες κυκλοφορίες, με πρώτα τα άλμπουμ των Chappell Roan («The Rise And Fall Of A Midwest Princess»), Charli XCX («Brat») και Fontaines D.C. («Romance»). Το 2014, αντίθετα, τα μισά από τα δέκα κορυφαία σε πωλήσεις ήταν παλαιότεροι τίτλοι.

Στην αρχή της δεκαετίας, τα έσοδα από τις πωλήσεις CD στο Ηνωμένο Βασίλειο υπέστησαν διαδοχικές διψήφιες ποσοστιαίες μειώσεις, αλλά τα τελευταία τρία χρόνια η αγορά έχει σταθεροποιηθεί. Όπως και στην περίπτωση των βινυλίων, η αγορά των CD κυριαρχείται από νέες κυκλοφορίες.

Σε άλλους τομείς, τα έσοδα από δημόσιες εκτελέσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 161,7 εκατομμύρια λίρες, ενώ τα έσοδα από την αδειοδότηση για την εμπορική χρήση μουσκής έκλεισαν τη χρονιά με νέο ετήσιο υψηλό – αγγίζοντας τις 43,9 εκατομμύρια λίρες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  To Apple Music θα πληρώνει περισσότερο τους καλλιτέχνες για τα τραγούδια σε Spatial Audio

Όσον αφορά τα μεμονωμένα τραγούδια, τέσσερα singles ξεπέρασαν τα 200 εκατομμύρια streams ήχου και βίντεο πέρυσι: το «Stick Season» του Noah Kahan με 233,1 εκατομμύρια streams, το «Beautiful Things» του Benson Boone με 219,3 εκατομμύρια streams, το «Espresso» της Sabrina Carpenter με 202,8 εκατομμύρια streams και το «Lose Control» του Teddy Swims με 201,6 εκατομμύρια streams.

Τα τραγούδια των Noah Kahan και Sabrina Carpenter παρέμειναν στην κορυφή του επίσημου βρετανικού singles chart για επτά εβδομάδες το καθένα, ενώ ο Benson Boone κατέλαβε την πρώτη θέση για δύο εβδομάδες.

Ο Teddy Swims, από την άλλη, έφτασε στη δεύτερη θέση, αλλά το τραγούδι του «Lose Control» ήταν το τραγούδι με τα περισσότερα downloads στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2024, έχοντας καταγράψει το ισοδύναμο των 67.000 πωλήσεων.

Περισσότερα από δώδεκα άλλα τραγούδια ξεπέρασαν τα 100 εκατομμύρια streams ήχου και βίντεο στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2024.

Ανάμεσά τους ήταν το «Stargazing», η επιτυχία του Myles Smith, νικητή του βραβείου Rising Star των BRIT Awards 2025, καθώς και κυκλοφορίες από άλλους Βρετανούς καλλιτέχνες όπως οι Cassö, RAYE, D-Block Europe («Prada») και Artemas («I Like The Way You Kiss Me»).

Τεχνητή νοημοσύνη: Η νέα απειλή για τα πνευματικά δικαιώματα

Παρά τις αυξήσεις σε κάθε τομέα της αγοράς ηχογραφημένης μουσικής του Ηνωμένου Βασιλείου, η Δρ. Jo Twist, διευθύνουσα σύμβουλος της BPI, τόνισε τη σημασία της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη μελλοντική προσέγγιση της βρετανικής κυβέρνησης στη χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για εκπαίδευση.

Προς το παρόν, συζητείται μία εξαίρεση εξόρυξης δεδομένων από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων, που σημαίνει ότι οι προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τραγούδια για εκπαίδευση τεχνητής νοημοσύνης σε περιπτώσεις όπου οι καλλιτέχνες δεν έχουν δηλώσει ότι «εξαιρούνται» από τη χρήση των έργων τους.

«Μετά από μία δεκαετία ανάπτυξης, είναι πολύ εύκολο να θεωρήσουμε δεδομένη την επιτυχία της βρετανικής ηχογραφημένης μουσικής και τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι δισκογραφικές επιχειρήσεις σε αυτό, με βάση τα πνευματικά δικαιώματα, επενδύοντας δισεκατομμύρια για να καλλιεργήσουν και να προωθήσουν ποικίλο ταλέντο από όλο το Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε η Jo Twist.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Το Spotify ανακοίνωσε κέρδη - ρεκόρ άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ

«Αλλά μπροστά στον εντεινόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό, είναι απαραίτητο να υποστηρίζονται από ένα ευνοϊκό πολιτικό περιβάλλον για να διατηρήσουν τους Βρετανούς καλλιτέχνες στην κορυφή του κόσμου», τόνισε.

«Το κρίσιμο είναι ότι αυτό απαιτεί η συναρπαστική δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης να υλοποιηθεί με την κυβέρνηση να προστατεύει το χρυσό πρότυπο του πλαισίου πνευματικών δικαιωμάτων του Ηνωμένου Βασιλείου και να μην ευνοεί τις παγκόσμιες τεχνολογικές εταιρείες εις βάρος της ανθρώπινης τέχνης και των παγκοσμίως κορυφαίων δημιουργικών βιομηχανιών μας», συνέχισε.

Διαφήμιση

Τελευταία Νέα

Οι RIIZE θα κυκλοφορήσουν το πρώτο άλμπουμ τους τον Μάιο

Η ανακοίνωση της SM Entertainment για το νέο άλμπουμ...

«Έλα, Έλα»: Μαρίνα Σάττι και Saske σε μία μοναδική συνεργασία

Η Μαρίνα Σάττι και ο Saske ενώνουν τις δυνάμεις...

Dua Lipa και Troye Sivan ένωσαν τις δυνάμεις τους στη σκηνή – Τραγούδησαν το «Rush»

Η Dua Lipa υποδέχθηκε τον Troye Sivan στην τελευταία...

Top Stories

Ο J-Hope ξετυλίγει την ομορφιά της μοναδικότητας με το «Mona Lisa»

Ο J-Hope μας υπενθυμίζει ότι η αληθινή ομορφιά βρίσκεται στη μοναδικότητα που όλοι κρύβουμε μέσα μας. Ο J-Hope, το λαμπερό...

Don't Miss

Ο J-Hope των BTS ζωγραφίζει τη σιωπή στο teaser του «Mona Lisa»

Ο J-Hope παίζει το παιχνίδι της σιωπής και εντείνει την προσμονή για το νέο single του «Mona Lisa». Σε έναν...

Read more