Την έντονη αντίδραση της FKA Twigs προκάλεσε η απαγόρευση της διαφήμισης – Η απάντηση της Calvin Klein
Η FKA Twigs κατακεραυνώνει την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να απαγορεύσει τη διαφήμιση της Calvin Klein στην οποία πρωταγωνιστεί.
Η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) απαγόρευσε τη διαφήμιση στην οποία η 36χρονη τραγουδίστρια εμφανίζεται με ένα τζιν πουκάμισο τυλιγμένο πάνω της, αφήνοντας ακάλυπτη τη δεξιά πλευρά του γυμνού σώματός της.
Ο οργανισμός υποστήριξε ότι «η σύνθεση της εικόνας έστρεφε την προσοχή των θεατών στο σώμα του μοντέλου και όχι στα διαφημιζόμενα ρούχα» και ότι με τα «φυσικά χαρακτηριστικά» της η τραγουδίστρια παρουσιάζεται ως ένα «στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο».
«Ως εκ τούτου, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ήταν ανεύθυνη και πιθανόν να προκαλέσει σοβαρή προσβολή», εξήγησε η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ASA έλαβε μόνο δύο παράπονα ότι η διαφήμιση ήταν «υπερβολικά σεξουαλική» και αντιμετωπίζει τις γυναίκες ως αντικείμενα.
Παρόμοια παράπονα διατυπώθηκαν και για την Kendall Jenner, η οποία συμμετείχε σε μία καμπάνια της Calvin Klein τον περασμένο Μάρτιο, αν και η ASA δεν διαπίστωσε το ίδιο πρόβλημα με αυτό που είχε με τη FKA Twigs.
Μετά την απαγόρευση της διαφήμισής της στο Ηνωμένο Βασίλειο, η FKA Twigs μοιράστηκε την αποδοκιμασία της για την απόφαση με ένα μήνυμά της στο Instagram.
«Δεν βλέπω το “στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο” όπως με έχουν χαρακτηρίσει. Βλέπω μία όμορφη, δυνατή, έγχρωμη γυναίκα της οποίας το απίστευτο σώμα έχει ξεπεράσει περισσότερο πόνο από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε», τόνισε.
Η ελευθερία της έκφρασης
Κάποιοι έχουν ήδη επισημάνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που εφαρμόζονται στην περίπτωση της FKA Twigs, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη καμπάνια της Calvin Klein με τον Jeremy Allen White, στην οποία ο ηθοποιός εμφανίζεται με ένα ζευγάρι εσωρούχων της εταιρείας με αντικειμενικά λιγότερο μέρος του σώματός του καλυμμένο σε σύγκριση με τη φωτογράφηση της τραγουδίστριας.
«Υπό το πρίσμα των αποφάσεων για άλλες εκστρατείες αυτής της φύσης από το παρελθόν και το παρόν, δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι ότι υπάρχουν ορισμένα δύο μέτρα και δύο σταθμά εδώ», συνέχισε η FKA Twigs στην ανάρτησή της.
«Για να γίνω σαφής… Είμαι υπερήφανη για τη φυσική διάπλασή μου και κρατάω την τέχνη που δημιουργώ με το εργαλείο μου στα πρότυπα γυναικών όπως η Josephine Baker, η Eartha Kitt και η Grace Jones που κατέρριψαν τα εμπόδια για την εικόνα της ενδυνάμωσης και την αξιοποίηση ενός μοναδικού έμψυχου αισθησιασμού», σημείωσε.
«Ευχαριστώ την Calvin Klein και τους Mert & Marcus που μου έδωσαν ένα χώρο να εκφραστώ ακριβώς όπως ήθελα – δεν θα αφήσω να αλλάξει η ιστορία μου», κατέληξε.
Η Calvin Klein υπερασπίστηκε τη διαφήμιση της FKA Twigs σε ανακοίνωσή της, υποστηρίζοντας ότι οι φωτογραφίες της ήταν «φυσικές και ουδέτερες».
«Οι εικόνες δεν ήταν χυδαίες και απεικόνιζαν δύο γυναίκες με αυτοπεποίθηση και δύναμη που είχαν επιλέξει να ταυτιστούν με το εμπορικό σήμα της Calvin Klein και οι διαφημίσεις περιείχαν ένα προοδευτικό και διαφωτιστικό μήνυμα», ανέφερε η εταιρεία.