Η μελέτη που συγχρηματοδοτούν οι Coldplay θα προσφέρει λύσεις για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των ζωντανών εκδηλώσεων σε όλα τα μεγέθη των χώρων.
Οι Coldplay συνεργάζονται με το MIT, τη Warner Music Group και τη Live Nation για να μελετήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συναυλιών.
Καθώς η μουσική βιομηχανία ετοιμάζεται να συγκεντρωθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λος Άντζελες για να συζητήσει τους τρόπους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής στον κλάδο, βρίσκεται σε εξέλιξη μία νέα πρωτοβουλία για την καλύτερη κατανόηση του εύρους της πρόκλησης.
Τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, η Πρωτοβουλία Περιβαλλοντικών Λύσεων του MIT ανακοίνωσε ότι ξεκινά μία ολοκληρωμένη μελέτη για το αποτύπωμα άνθρακα της βιομηχανίας ζωντανής μουσικής.
Με τη συγχρηματοδότηση και την υποστήριξη της Warner Music Group, της Live Nation και των Coldplay, η μελέτη θα προτείνει λύσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των εκδηλώσεων ζωντανής μουσικής σε όλα τα μεγέθη χώρων, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «από παμπ και κλαμπ μέχρι στάδια».
Με επίκεντρο τις αγορές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, η σύμπραξη θα ξεκινήσει με μία αρχική ερευνητική φάση, ενώ η Έκθεση Αξιολόγησης της Ζωντανής Μουσικής και της Κλιματικής Αλλαγής αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο.
Στόχος της έκθεσης είναι να προσφέρει μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση της σχέσης μεταξύ της ζωντανής μουσικής και της κλιματικής αλλαγής, να προσδιορίσει τους βασικούς τομείς στους οποίους ο κλάδος και οι θεατές συναυλιών μπορούν να κάνουν απτές βελτιώσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, να προωθήσει τα θετικά αποτελέσματα και να παρουσιάσει μία λεπτομερή ανάλυση των τελευταίων εξελίξεων στην πράσινη τεχνολογία και τις βιώσιμες πρακτικές.
«Χαίρομαι που θα συνεργαστούμε με τους συνεργάτες μας για να συνδιαμορφώσουμε συστάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον στη μουσική», δηλώνει ο καθηγητής John E. Fernandez, διευθυντής του ESI στο MIT.
«Εκτός από την από κοινού χρηματοδότηση της έρευνας, επικροτώ το πνεύμα διαφάνειας και συνεργασίας που θα μας επιτρέψει να εντοπίσουμε συγκεκριμένες προκλήσεις σε τομείς όπως η παραγωγή ζωντανών εκδηλώσεων, οι μεταφορές εμπορευμάτων και τα ταξίδια του κοινού και να προτείνουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε ολόκληρο τον κλάδο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Οι Coldplay έχουν επίσης δεσμευτεί να κατασκευάσουν όλους τους φυσικούς δίσκους για το επερχόμενο άλμπουμ τους που θα κυκλοφορήσει το 2024 από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, το οποίο, σύμφωνα με ανακοίνωση, είναι η πρώτη πρωτοβουλία του είδους της.
Οι Coldplay πρωτοστατούν εδώ και καιρό στην αειφορία, με το συγκρότημα να δηλώνει τον περασμένο Ιούνιο ότι η περιοδεία του «Music Of The Spheres» παρήγαγε μέχρι στιγμής 47% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με την προηγούμενη περιοδεία του και ότι έχει φυτέψει πέντε εκατομμύρια δέντρα μέχρι σήμερα.
Με τα ταξίδια των θαυμαστών να αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους παράγοντες εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη μουσική βιομηχανία, το 2022 το συγκρότημα συνεργάστηκε με τη Live Nation και μεγάλους παρόχους δημόσιων συγκοινωνιών για να προσφέρει στους θαυμαστές του δωρεάν ή μειωμένες διαδρομές για να προωθήσει πιο βιώσιμα ταξίδια.
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι αυτή η πρωτοβουλία προώθησε μία μέση αύξηση 59% στις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς τις ημέρες των συναυλιών σε τέσσερις πόλεις των ΗΠΑ.