Γιατί η Universal Music αφαιρεί τη μουσική της από το TikTok – Ολόκληρη η ανακοίνωση

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της Universal Music Group για τους λόγους για τους οποίους αποσύρει τη μουσική της από το TikTok.

Μεγάλες αναταράξεις έχει προκαλέσει στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία η απόφαση της Universal Music Group (UMG) να αποσύρει ολόκληρη τη δισκογραφία της από το TikTok μετά τι να αποτυχία των δύο πλευρών να καταλήξουν σε συμφωνία για την παραχώρηση άδειας χρήσης για τη μουσική της εταιρείας από την πλατφόρμα.

Το ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της μεγαλύτερης εταιρείας μουσικής στον κόσμο και της εφαρμογής βίντεο μικρής διάρκειας έγινε γνωστό όταν η Universal Music Group δημοσίευσε μία αυστηρά διατυπωμένη ανοιχτή επιστολή προς τους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς της, εξηγώντας ότι όλη η μουσική τους θα αφαιρεθεί από την πλατφόρμα αν δεν επιτευχθεί συμφωνία αδειοδότησης μέχρι την επόμενη ημέρα.

Στην επιστολή, η Universal Music Group ανέφερε λεπτομερώς τους λόγους για τους οποίους δεν μπόρεσε να καταλήξει σε συμφωνία, συμπεριλαμβανομένων των διαφωνιών σχετικά με την αποζημίωση, την τεχνητή νοημοσύνη, τα έργα που παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών στην πλατφόρμα και την παρενόχληση.

Διαφήμιση

Μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης συμφωνίας αδειοδότησης, που έληξε στις 31 Ιανουαρίου, το TikTok άρχισε από την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου να αφαιρεί σταδιακά από την πλατφόρμα του τη μουσική των καλλιτεχνών που εκπροσωπεί η Universal Music Group.

Με τη λήξη της συμφωνίας, όλη η αδειοδοτημένη μουσική των καλλιτεχνών της Universal Music Group έχει αρχίσει να καταργείται από τη Γενική Μουσική Βιβλιοθήκη του TikTok και σε όλα τα βίντεο που περιέχουν αδειοδοτημένη μουσική της UMG θα αφαιρεθεί ο ήχος.

Οι αφαιρέσεις προς το παρόν επηρεάζουν μόνο την ηχογραφημένη μουσική για την οποία είχε δώσει άδεια χρήσης η Universal Music Group.

Αν οι εταιρείες δεν μπορέσουν να καταλήξουν σύντομα σε συμφωνία, το TikTok θα αναγκαστεί να αποσύρει και το περιεχόμενο από τον κατάλογο της Universal Music Publishing Group.

Διαφήμιση

Η Universal Music Group φιλοξενεί τους μεγαλύτερους αστέρες του πλανήτη, όπως τους Taylor Swift, Billie Eilish, Olivia Rodrigo, The Weeknd, Drake, Ariana Grande, Rihanna, Lady Gaga, Selena Gomez, Nicki Minaj, Justin Bieber, Eminem, Beatles, Rolling Stones, Metallica και πολλούς άλλους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Η μουσική βιομηχανία των ΗΠΑ κατέγραψε έσοδα - ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο του 2023

Ακόμη περισσότεροι είναι οι καλλιτέχνες που εκπροσωπεί η Universal Music Publishing Group, η οποία διαχειρίζεται τα εκδοτικά δικαιώματα επιπλέον καλλιτεχνών όπως οι Adele, Coldplay, Harry Styles, SZA, Bad Bunny και άλλους.

Φυσικά, η ρήξη στη συνεργασία της Universal Music Group και του TikTok επηρεάζει και την ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού μουσικού ομίλου, τη Minos EMI, a Universal Music Company.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της UMG για τη ρήξη με το TikTok

«Ανοιχτή επιστολή προς την κοινότητα καλλιτεχνών και δημιουργών.
Γιατί πρέπει να “κάνουμε time out” με το TikTok.

Η βασική αποστολή της εταιρείας μας είναι απλή: Να διασφαλίσουμε στους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς μας, τα νόμιμα δικαιώματα τους.

Διαφήμιση

Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, οι ομάδες μας χρησιμοποιούν όλη την τεχνογνωσία και το πάθος τους για να συνάψουν συμφωνίες με συνεργάτες ανά τον κόσμο, συνεργάτες που λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τις ευθύνες τους στο να αποζημιώνουν έντιμα και δίκαια τους καλλιτέχνες και τραγουδοποιούς μας και να αντιμετωπίζουν την όλη εμπειρία με τον χρήστη – ακροατή, με σεβασμό.

Ένας από αυτούς τους συνεργάτες είναι και το TikTok, μία πλατφόρμα με ισχυρή τεχνολογία, με ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως και με πολλές άλλες πλατφόρμες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, η επιτυχία του TikTok ως μία από τις μεγαλύτερες κοινωνικές παγκόσμιες πλατφόρμες, έχει χτιστεί σε μεγάλο βαθμό στη μουσική που έχει δημιουργηθεί από τους καλλιτέχνες μας.

Δεν είναι τυχαίο που τα ανώτερα στελέχη της πλατφόρμας του TikTok δηλώνουν με υπερηφάνεια ότι “η μουσική βρίσκεται στο επίκεντρο της εμπειρίας του TikTok”. Επίσημες αναλύσεις υποδεικνύουν και επιβεβαιώνουν ότι το περιεχόμενο του TikTok περιέχει στην πλειοψηφία του μουσική, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη κοινωνική πλατφόρμα αυτή τη στιγμή.

Οι όροι και συνθήκες συνεργασίας με το TikTok ορίζονται με σύμβαση, η οποία έληξε στις 31/1/24.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Το ένα τέταρτο της μουσικής στις υπηρεσίες streaming δεν λαμβάνει ούτε ένα stream

Στις συζητήσεις μας για ανανέωση του συμβολαίου, πιέζαμε για τρία κρίσιμα ζητήματα:

– Την κατάλληλη αποζημίωση των καλλιτεχνών και δημιουργών μας
– Την προστασία των καλλιτεχνών μας από τις “καταστροφικές” συνέπειες της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και
– Τη διαδικτυακή ασφάλεια των χρηστών του TikTok.

TikTok
Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Δουλεύουμε όλα αυτά τα χρόνια για να αντιμετωπίσουμε αυτά και άλλα σχετικά ζητήματα και με όλους τους συνεργάτες πλατφορμών.

Για παράδειγμα, το μοντέλο δικαιωμάτων με επίκεντρο τον καλλιτέχνη (Artist-Centric), έχει σχεδιαστεί για να εκσυγχρονιστεί το μοντέλο αμοιβής από το streaming ώστε να επιβραβεύονται καλύτερα οι καλλιτέχνες, για την αξία που προσφέρουν στις πλατφόρμες.

Με το πέρασμα του καιρού, νιώθουμε πολύ υπερήφανοι που αυτή η πρωτοβουλία και ο μηχανισμός έχουν γίνει αποδεκτά και έχουν υιοθετηθεί από μία σειρά συνεργατών, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης μουσικής πλατφόρμας στον κόσμο.

Έχουμε επίσης κινηθεί γρήγορα για να καλωσορίσουμε τις δυνατότητες που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), ενώ ταυτόχρονα αγωνιζόμαστε για να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των καλλιτεχνών για να προστατεύονται τώρα και στο μέλλον από τη νέα τεχνολογία αυτή.

Όσον αφορά το ζήτημα της αμοιβής των καλλιτεχνών και των δημιουργών, το TikTok πρότεινε ένα ποσοστό που είναι ένα μικρό μόνο κλάσμα της αμοιβής που πληρώνουν οι άλλες μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Σήμερα, ως ένδειξη του πόσο λίγο αποζημιώνει το TikTok τους καλλιτέχνες και δημιουργούς, να αναφέρουμε ότι με την αυξανόμενη κυριαρχία του σαν πλατφόρμα και τα ραγδαία αυξανόμενα διαφημιστικά έσοδα που βασίζονται στη μουσική, το TikTok αντιπροσωπεύει μόλις το 1% μόνο των συνολικών εσόδων.

Εν τέλει, το TikTok προσπαθεί να χτίσει μία επιχείρηση βασισμένη στη μουσική, χωρίς να ανταμείβει δίκαια τη μουσική για τη χρήση αυτή.

Στο θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, το TikTok επιτρέπει να πλημμυρίσει με ηχογραφήσεις που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη – καθώς αναπτύσσει εργαλεία ώστε να επιτρέψει, προωθήσει και ενθαρρύνει τη δημιουργία μουσικής μέσω τεχνητής νοημοσύνης εντός της πλατφόρμας.

Στη συνέχεια, απαιτεί να εξασφαλίσει συμβατικό δικαίωμα, βάσει του οποίου θα επέτρεπε σε αυτό το υλικό να απομειώνει τα δικαιώματα των ανθρώπων καλλιτεχνών, λόγω της αντικατάστασης τους από καλλιτέχνες AI.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Το Spotify απολύει το 17% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού
TikTok
Mike Blake/REUTERS

Επιπλέον, το TikTok καταβάλλει ελάχιστη προσπάθεια για να αντιμετωπίσει τις τεράστιες ποσότητες περιεχομένου που παραβιάζουν τη μουσική των καλλιτεχνών μας και μέχρι στιγμής δεν έχει προσφέρει ουσιαστικές λύσεις στο αυξανόμενο κύμα ζητημάτων ακατάλληλου περιεχομένου φανατισμού, εκφοβισμού και παρενόχλησης.

Το μόνο διαθέσιμο μέσο για την προσπάθεια αφαίρεσης παραβατικού ή προβληματικού περιεχομένου (όπως πορνογραφία ή ψεύτικα υλικά με πρόσωπα καλλιτεχνών – deepfakes) είναι μέσω μιάς αναποτελεσματικής διαδικασίας που ισοδυναμεί με το ψηφιακό ισοδύναμο του “Whack-a-Mole”.

Ωστόσο, όταν προτείναμε στο TikTok να ακολουθήσει παρόμοια βήματα άλλων ψηφιακών πλατφόρμων – συνεργατών μας, αδιαφόρησε και έπειτα μας εκφόβισε.

Καθώς οι διαπραγματεύσεις μας συνεχίζονταν, το TikTok προσπάθησε να μας εκφοβίσει στο να αποδεχθούμε μία συμφωνία αξίας μικρότερης ακόμη και από την προηγούμενη συμφωνία, πολύ χαμηλότερη από την εύλογη εμπορική αξία και που δεν αντανακλά καθόλου την τεράστια ανάπτυξη της πλατφόρμας.

Ποια τακτική εκφοβισμού ακολούθησε; Ανέφερε πως θα αφαιρούσε επιλεκτικά τη μουσική ορισμένων από τους ανερχόμενους καλλιτέχνες μας, διατηρώντας παράλληλα στην πλατφόρμα τους τα ηχητικά των παγκόσμιων superstars που προσκελκύουν το κοινό και τους χρήστες.

Οι τακτικές του TikTok είναι πλέον ξεκάθαρες: Να χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα για να βλάψουμε τους ευάλωτους νέους καλλιτέχνες και να αποδεχτούμε μία κακή συμφωνία που υποτιμά τη μουσική και μειώνει καλλιτέχνες, δημιουργούς και τους θαυμαστές τους!

Δεν θα συμφωνούσαμε ποτέ ως προς αυτά.

Θα παλεύουμε πάντα για τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς μας και θα υπερασπιζόμαστε πάντα τη δημιουργική και εμπορική αξία της μουσικής.

Έχουμε την πρωταρχική ευθύνη απέναντι στους καλλιτέχνες μας να αγωνιστούμε για μία νέα συμφωνία βάση της οποία θα αποζημιώνονται δίκαια για τη δουλειά τους σε μία πλατφόρμα που θα σέβεται την ανθρώπινη δημιουργικότητα σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Τιμούμε τις ευθύνες μας με απόλυτη σοβαρότητα. Ο εκφοβισμός και οι απειλές δεν θα μας κάνουν να τρέξουμε μακριά από αυτές».

Διαφήμιση

Τελευταία Νέα

KATSEYE: Αποκαλύπτουν την τρυφερή πλευρά τους με το «Touch»

Ένα ονειρικό μουσικό ταξίδι με τις KATSEYE. Μετά τη δυναμική...

Η Ariana Grande σχεδιάζει περιοδεία: «Μου λείπουν πολύ οι θαυμαστές μου»

Η Ariana Grande ολοκλήρωσε την τελευταία περιοδεία της λίγο...

Eminem εναντίον Slim Shady σε ένα εκρηκτικό τετ-α-τετ

Ο Eminem τα βάζει με τον Slim Shady. Ο Eminem...

Beyoncé και Harry Styles ανέβασαν τον μουσικό τουρισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο σε επίπεδα ρεκόρ

Ο οργανισμός UK Music αναφέρει ότι τα φεστιβάλ και οι μεγάλες περιοδείες συνείσφεραν 8 δισεκατομμύρια λίρες στην τοπική οικονομία...

Top Stories

«Το Καλοκαίρι Μας»: Ο Κωνσταντίνος Αργυρός κυκλοφορεί νέο τραγούδι – έκπληξη

Ο Κωνσταντίνος Αργυρός τραγουδά για τους καλοκαιρινούς έρωτες. Ο Κωνσταντίνος...

«Άσ’ Τους Να Λένε»: Ο Νίκος Βέρτης κυκλοφορεί νέο τραγούδι

«Άσ' Τους Να Λένε», τραγουδά ο Νίκος Βέρτης...

Judas Priest και Bruce Dickinson συγκλόνισαν το Release Athens 2024 – Φωτογραφίες

Οι Judas Priest και ο Bruce Dickinson πρωταγωνίστησαν σε...

Eminem: Ντεμπούτο στο No. 1 του Billboard 200 για το «The Death Of Slim Shady (Coup de Grâce)»

Το ενδέκατο άλμπουμ του Eminem που κατακτά την κορυφή...

Eurovision 2025: Ποιες είναι οι δύο ελβετικές πόλεις που διεκδικούν τον διαγωνισμό

Αυτές είναι οι δύο πόλεις της Ελβετίας που πέρασαν...