Steve Hackett: Η μουσική των Genesis χάθηκε στη μάχη μεταξύ Peter Gabriel και Tony Banks

Ο Steve Hackett περιέγραψε τις επιπτώσεις που είχαν στη μουσική των Genesis οι εσωτερικές συγκρούσεις.

Ο Steve Hackett πιστεύει ότι μερικά από τα καλύτερα στοιχεία του κλασικού άλμπουμ «The Lamb Lies Down on Broadway» των Genesis χάθηκαν σε μία μάχη για τον «ηχητικό χώρο» μεταξύ του Peter Gabriel και του Tony Banks.

Το «The Lamb Lies Down on Broadway» κυκλοφόρησε το 1974 και ήταν το τελευταίο άλμπουμ των Genesis με frontman τον Peter Gabriel, ενώ ο Steve Hackett αποχώρησε από το συγκρότημα τρία χρόνια αργότερα.

Σε μία νέα συνέντευξή του στο Ultimate Guitar, ο Steve Hackett θυμήθηκε τις πρώτες ημέρες των Genesis με τον Peter Gabriel, τονίζοντας την ευκολία με την οποία συνεργάζονταν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας εμβληματικών άλμπουμ όπως το «Foxtrot» και το «Selling England by the Pound».

Διαφήμιση

«Θα έλεγα ότι η συνεργασία με τον Peter Gabriel ήταν κάπως πιο εύκολη στα πρώτα στάδια της εξέλιξης των Genesis. Νομίζω ότι κάναμε μερικά υπέροχα άλμπουμ μαζί – το “Foxtrot” και το “Selling England by the Pound”, νομίζω ότι είναι εκπληκτικά άλμπουμ», ανέφερε ο κιθαρίστας.

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο αδύναμο τραγούδι σε κανένα από αυτά τα άλμπουμ. Και αυτή είναι η δύναμη της ομάδας δημιουργίας που τα έφτιαξε όλα μαζί», πρόσθεσε.

Η σύγκρουση καλλιτεχνικών οραμάτων

Ωστόσο, το 1974 οι άνεμοι της αλλαγής είχαν αρχίσει να πνέουν στους Genesis.

Η επικείμενη αποχώρηση του frontman Peter Gabriel σηματοδότησε μία μεταμόρφωση στο εσωτερικό του συγκροτήματος. Ο Steve Hackett παρατήρησε μία αλλαγή στη δυναμική τους με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό μεταξύ του Peter Gabriel και του Tony Banks για την κυριαρχία τους στον ήχο των Genesis.

Διαφήμιση
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ο Steve Hackett εξηγεί γιατί αποχώρησε από τους Genesis

«Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν από το 1974. Το συγκρότημα είχε αρχίσει να κατακερματίζεται σε φατρίες. Ήταν προφανές ότι ο Peter δεν επρόκειτο να μείνει», θυμήθηκε.

«Φαινόταν να υπάρχει ένας ανταγωνισμός μεταξύ του Peter και του Tony για το πόσο ηχητικό χώρο θα μπορούσαν να γεμίσουν», είπε.

Ο Steve Hackett περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο τη σύγκρουση ανάμεσα στον Peter Gabriel και τον Tony Banks, σημειώνοντας ότι οδήγησε σε ένα πυκνά δομημένο ηχητικό τοπίο που δεν άφηνε χώρο για να αναπνεύσουν τα άλλα όργανα.

Το αποτέλεσμα; Ένας συμβιβασμός στη συνολική ποιότητα της μουσικής των Genesis.

«Και αυτό σημαίνει ότι έχεις πολύ φορτωμένο, γεμάτο βιρτουόζικο παίξιμο στα πλήκτρα και πολύ φορτωμένους αφηγηματικούς στίχους από τον Peter… Αυτά τα δύο μονοπάτια έμοιαζαν να βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό σε αντίθεση», εξήγησε.

Διαφήμιση

«Έγινε πιο δύσκολο να ορίσεις τι μπορούν να κάνουν τα άλλα όργανα, επειδή υπήρχε λιγότερος χώρος για να αναπνεύσουν», πρόσθεσε.

Το αίνιγμα της εξουσίας

Λόγω των προκλήσεων που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του «The Lamb Lies Down on Broadway», ο Steve Hackett επισήμανε ότι οι λεπτομέρειες του άλμπουμ αναδείχθηκαν πραγματικά μόνο στα μεταγενέστερα remixes.

«Νομίζω ότι παρόλο που το “The Lamb” έχει συνολικά πολλά υπέροχα τραγούδια, πραγματικά μόνο στα μεταγενέστερα remixes ακούγεται η μισή λεπτομέρεια», υποστήριξε.

«Υπήρχαν πολλές λεπτομέρειες. Ο ήχος surround και οι μεταγενέστερες μίξεις επανέφεραν τη λεπτομέρεια που θα έπρεπε πάντα να υπάρχει», συνέχισε.

Επίσης, ο 73χρονος κιθαρίστας σημείωσε ότι οι αντικρουόμενες ατζέντες στο εσωτερικό του συγκροτήματος επηρέασαν τη συνολική συνοχή της μουσικής των Genesis.

«Πέσαμε σε αυτό το κλασικό αίνιγμα του τι πρέπει να αντιμετωπίσουν τα συγκροτήματα όταν μπαίνουν στη μέση παιχνίδια εξουσίας – όταν υπάρχουν ξεχωριστές ατζέντες», σχολίασε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ο Peter Gabriel επιστέφει με το «i/o» - Το πρώτο άλμπουμ του μετά από 21 χρόνια

Ανεξάρτητα από αυτό, ο Steve Hackett υποστήριξε ότι το «The Lamb Lies Down on Broadway» ήταν ένα «πολύ ενδιαφέρον» άλμπουμ.

Η μουσική καινοτομία

Συνεχίζοντας, ο μουσικός εξήρε τη δουλειά του Peter Gabriel μετά την αποχώρησή του από τους Genesis, δηλώνοντας ότι, στα μέσα της δεκαετίας του ’70, είχε ήδη εξερευνήσει την καινοτόμο χρήση ασυνήθιστων οργάνων για την οποία αργότερα θα γινόταν γνωστός.

Αν και ο Steve Hackett ακολουθούσε ένα παρόμοιο μονοπάτι στους Genesis, είχε υποβαθμίσει τη συμβολή του λόγω της ανταγωνιστικής φύσης του συγκροτήματος. Η διπλωματία, όπως υποστηρίζει, είχε ζωτική σημασία για τη διατήρηση της αρμονίας.

«Με τους Genesis, χρησιμοποιούσα kalimba, autoharp – όλα αυτά τα πράγματα για τα οποία δεν είχα αναγνωριστεί», αποκάλυψε.

«Απλά σκέφτηκα: “Είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό συγκρότημα. Θα δεχτώ επιθέσεις μόνο αν αρχίσω να ανακοινώνω όλα τα πράγματα που κάνω. Να είσαι διπλωματικός”», εξήγησε.

Κλείνοντας με μία θετική νότα, ο Hackett επιβεβαίωσε ότι παρά τις προκλήσεις και τις αλλαγές, τα πρώην μέλη των Genesis διατήρησαν φιλικές σχέσεις και αναλογίστηκε τις πρώτες ημέρες του συγκροτήματος, όταν όλοι ήταν αμοιβαία ωφέλιμοι ο ένας για τον άλλον.

«Νομίζω ότι όλοι ήμασταν καλοί ο ένας για τον άλλον… τις πρώτες μέρες πριν καταλήξει σε φατρίες», είπε χαρακτηριστικά.

Διαφήμιση

Τελευταία Νέα

KATSEYE: Αποκαλύπτουν την τρυφερή πλευρά τους με το «Touch»

Ένα ονειρικό μουσικό ταξίδι με τις KATSEYE. Μετά τη δυναμική...

Η Ariana Grande σχεδιάζει περιοδεία: «Μου λείπουν πολύ οι θαυμαστές μου»

Η Ariana Grande ολοκλήρωσε την τελευταία περιοδεία της λίγο...

Eminem εναντίον Slim Shady σε ένα εκρηκτικό τετ-α-τετ

Ο Eminem τα βάζει με τον Slim Shady. Ο Eminem...

Η Olivia Rodrigo υποστηρίζει τη στάση της Kamala Harris για τα αναπαραγωγικά δικαιώματα

Η Olivia Rodrigo δίνει τον δικό της αγώνα για την προστασία των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων και δεν θα μπορούσε παρά...

Top Stories

«Το Καλοκαίρι Μας»: Ο Κωνσταντίνος Αργυρός κυκλοφορεί νέο τραγούδι – έκπληξη

Ο Κωνσταντίνος Αργυρός τραγουδά για τους καλοκαιρινούς έρωτες. Ο Κωνσταντίνος...

«Άσ’ Τους Να Λένε»: Ο Νίκος Βέρτης κυκλοφορεί νέο τραγούδι

«Άσ' Τους Να Λένε», τραγουδά ο Νίκος Βέρτης...

Judas Priest και Bruce Dickinson συγκλόνισαν το Release Athens 2024 – Φωτογραφίες

Οι Judas Priest και ο Bruce Dickinson πρωταγωνίστησαν σε...

Eminem: Ντεμπούτο στο No. 1 του Billboard 200 για το «The Death Of Slim Shady (Coup de Grâce)»

Το ενδέκατο άλμπουμ του Eminem που κατακτά την κορυφή...

Eurovision 2025: Ποιες είναι οι δύο ελβετικές πόλεις που διεκδικούν τον διαγωνισμό

Αυτές είναι οι δύο πόλεις της Ελβετίας που πέρασαν...