Ο Steve Albini είχε υπογράψει την παραγωγή του «In Utero», του τρίτου και τελευταίου άλμπουμ των Nirvana.
Ο Steve Albini, ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους για τον ήχο και την ηθική του independent rock, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 61 ετών μετά από έμφραγμα.
Ο Albini υπήρξε frontman των θρυλικών συγκροτημάτων Big Black και Shellac, ενώ παράλληλα διακρίθηκε ως ηχολήπτης και παραγωγός για καλλιτέχνες όπως οι Nirvana, η PJ Harvey και πολλούς άλλους.
Η είδηση του θανάτου του επιβεβαιώθηκε στα μέσα ενημέρωσης την Τετάρτη 8 Μαΐου από την Taylor Hales, η οποία εργάζεται στο στούντιο ηχογραφήσεων του Albini στο Σικάγο, το Electronic Audio.
Ο Steve Albini έγινε αρχικά γνωστός στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως frontman των Big Black, ενός τρίο από το Σικάγο που έπαιζε επιθετικό rock με κιθάρες και χρησιμοποιούσε drum machine αντί για παραδοσιακό ντράμερ – κάτι σπάνιο για την εποχή.
Ήταν επίσης γνωστός για την εξίσου επιθετική κριτική του προς τους καλλιτέχνες και άλλους που πίστευε ότι ενδιαφέρονταν περισσότερο για τα χρήματα ή τη δημοτικότητα παρά για τη μουσική αυτή καθαυτή.
Ο Steve Albini ήταν συνεπής στις απόψεις του. Αποδοκίμαζε τον όρο «παραγωγός», παρόλο που ουσιαστικά αυτό έκανε σε πολλές ηχογραφήσεις, και επέμενε στις κυκλοφορίες που συμμετείχε να αναγράφεται η φράση: «Ηχογραφημένο από τον Steve Albini».
Επίσης, αρνούνταν να λάβει «ποσοστά» – δηλαδή τα δικαιώματα από τις ηχογραφήσεις που έκανε – τα οποία αποτελούν συνηθισμένο οικονομικό μπόνους για τους περισσότερους παραγωγούς.
Η αντισυμβατική στάση του και η καθοριστική δουλειά του στο άλμπουμ – ορόσημο «Surfer Rosa» (1988) των Pixies, τον έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό στον Kurt Cobain των Nirvana.
Ο Kurt Cobain επέμενε να συνεργαστούν οι Nirvana με τον Steve Albini για το δεύτερο άλμπουμ τους από μεγάλη δισκογραφική, το «In Utero» του 1993, προς απογοήτευση της εταιρεία τους, η οποία ήλπιζε σε μία άλλη μεγάλη επιτυχία όπως το προηγούμενό άλμπουμ τους, το θρυλικό «Nevermind».
Το «In Utero» ήταν αρκετά δυνατό, αλλά όχι τόσο φιλικό προς τα ραδιόφωνα όπως περίμεναν.
Περίπου την ίδια περίοδο, ο Steve Albini ηχογράφησε και το δεύτερο άλμπουμ της PJ Harvey, το «Rid of Me», το οποίο είχε έναν εξίσου επιθετικό ήχο.
Ο Steve Albini συνεργάστηκε επίσης με συγκροτήματα όπως οι Pixies, οι Breeders, οι Jesus Lizard, οι Mclusky και ακόμη και με τα πρώην μέλη των Led Zeppelin, τους Jimmy Page και Robert Plant, στον δίσκο τους «Walking Into Clarksdale» το 1998.
Το συγκεκριμένο άλμπουμ ωφελήθηκε ιδιαίτερα από τον λιτό, χωρίς περιττά στοιχεία ήχο του Albini, που απείχε πολύ από τις πιο περίπλοκες ηχογραφήσεις του Jimmy Page και του Robert Plant.
Αργότερα τη δεκαετία του 1990, σχημάτισε το συγκρότημα Shellac, το οποίο κυκλοφόρησε πέντε άλμπουμ όλα αυτά τα χρόνια.
Οι Shellac ετοιμάζονταν να πραγματοποιήσουν φέτος μία νέα περιοδεία για την προώθηση του έκτου άλμπουμ τους – και του πρώτου άλμπουμ τους μετά από μία δεκαετία – το «To All Trains», το οποίο είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα.
Ο Steve Albini ήταν επίσης ιδρυτής, ιδιοκτήτης και κύριος ηχολήπτης στο Electrical Audio, ένα συγκρότημα στούντιο ηχογραφήσεων στο Σικάγο.
Ακόμη και σήμερα, ο Albini αναλάμβανε παραγωγές έναντι σταθερής αμοιβής, αρνούμενος τα ποσοστά από τα δικαιώματα, σε μία κίνηση στήριξης προς τους ανεξάρτητους καλλιτέχνες του.